Запрошуємо українських студентів до участі у грантовому конкурсі

Запрошуємо українських студентів до участі у грантовому конкурсі на тему: “Безпека людини. Чому це важливо та які існують способи її забезпечення" від scanbe.io
Мета: 
Сприяти створенню безпечного середовища для громадян шляхом дослідження актуальних ризиків, розробки ефективних методів їх подолання та підвищення обізнаності серед молоді.
Що потрібно зробити? 
Написати есе 5000 - 8000 символів на тему “Безпека людини. Чому це важливо та які існують способи її забезпечення"
Грантовий приз: 20 000 грн на розвиток, навчання або інші цілі за власним бажанням
Терміни:
  • Прийом заявок 15.09.2025 - 15.01.2026
  • Оголошення переможця 12.02.2026 
Як подати заявку?
Надішліть есе у форматі .doc/.docx на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. із темою "Грант Scanbe.io – [Прізвище, Ім’я]". 
 
Новини та інформація: https://scanbe.io/articles/scholarship

Офіс податкових консультантів – проактивна підтримка кожного платника Дніпропетровщини

Офіс податкових консультантів Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) став інтерактивним майданчиком для проведення чергового засідання регіональної платформи «Діалог влади та бізнесу». 

У зустрічі, яка відбулася в офлайн та онлайн форматах, взяли участь перший заступник голови Дніпропетровської облдержадміністрації – начальника обласної військової адміністрації Юрій Яндульський, очільниця податкової служби області Теодозія Чернецька, а також заступниця начальника податкової Дніпропетровщини Наталя Федаш, керівники підрозділів ГУ ДПС та профільного департаменту Дніпропетровської обласної державної адміністрації, представники бізнесу, громадськості та територіальних громад області.

Учасники заходу мали можливість познайомитися з сучасним механізмом послуг, орієнтованим на комунікацію з платниками на принципах рівних можливостей, поваги та інклюзії. 

«Дніпропетровщина залишається одним із ключових економічних центрів України. Створення Офісу податкових консультантів – це підтримка бізнесу на рівні держави. Тут створенні всі умови, аби кожен зміг отримати практичну допомогу і продовжив створювати нові робочі місця, наповнювати бюджети усіх рівнів та зміцнювати обороноздатність країни», – зазначив Юрій Яндульський, ознайомившись з роботою Офісу.

Діалог податкової з платниками базується на увазі, повазі, довірі. Це дозволяє кожному отримати максимальну підтримку.

«Реальним механізмом такої допомоги платникам стали Офіси податкових консультантів. Їх відкрито при 20 територіальних органах ДПС України, у тому числі при ГУ ДПС, який знаходиться у м. Дніпро. Тут кожен може безкоштовно отримати фахову допомогу з податкових питань. Послугами Офісу на Дніпропетровщині уже скористались 315 платників», – наголосила очільниця податкової служби Дніпропетровщини.

Теодозія Чернецька повідомила, що впродовж січня – вересня цього року від платників Дніпропетровської області до бюджетів усіх рівнів надійшло понад 84,1 млрд грн, що на 23,3 відсотки більше ніж у відповідному періоді минулого року. Підтримка бізнесу та забезпечення стабільного наповнення бюджетів – у пріоритеті співпраці податкової служби області з платниками.

Під час чергової зустрічі влади з бізнесом та громадськістю провідні фахівці ГУ ДПС традиційно обговорили низку важливих питань, у тому числі законодавчих новацій.

Зокрема, зупинилися на особливостях плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у період воєнного стану. Податківці наголосили, що попри всі виклики Дніпропетровщина займає перше місце в Україні за надходженнями по платі за землю від фізичних осіб. Це результат дієвої спільної роботи з органами місцевого самоврядування. 

Також на дискусійному майданчику розглянуто питання податкових перевірок та погашення податкової заборгованості. Так, протягом 9-ти місяців цього року за результатами проведених ГУ ДПС заходів забезпечено надходження в рахунок погашення податкового боргу фізичних осіб у сумі 72,4 млн грн, з яких 60,1 млн грн надійшло до місцевих бюджетів.

Під час спілкування учасники дискусії, у тому числі ті, хто доєднався до діалогу онлайн, отримали фахові відповіді на актуальні питання.

Чергова зустріч продемонструвала готовність податкової служби Дніпропетровщини бути партнером для бізнесу та зміцнювати довіру.

 248,3 тис. платників отримали безкоштовні електронні ключі від ДПС з початку 2025 року

З початку 2025 року понад 248,3 тис. платників податків скористалися послугами Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України. Вони безкоштовно отримали майже 736,9 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Більшість користувачів – фізичні особи. Більше 138,5 тис. громадян отримали 285,6 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів.

Майже 109,8 тис. юридичних осіб отримали понад 451,3 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів для ведення звітності, укладання угод та інших операцій.

Електронним сервісом повторного формування сертифікатів за електронним запитом скористалися 106,6 тис. платників.

За електронними запитами сформовано понад 379,7 тис. кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, з яких 57 тис. – печатки для програмних РРО.

Загалом з моменту запуску сервісу ДПС видано 15,2 млн сертифікатів.

Нагадуємо: для отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг потрібно:

1. Ознайомитися з правилами та умовами надання послуг на вебсайті https://ca.tax.gov.ua у розділі «Отримання кваліфікованих електронних довірчих послуг».

2. Підготувати необхідні реєстраційні документи (список є на вебсайті).

3. Прийти до пункту реєстрації з оригіналами документів (адреси вказані в розділі «Контакти» на вебсайті). Якщо у вас є паспорт у «Дії» (версія 2.0+), можна пройти ідентифікацію через смартфон за допомогою функції «Шеринг».

4. Взяти з собою носій інформації для збереження особистого ключа (захищений носій ключової інформації, з’ємний флеш-носій тощо).

Зверніть увагу! У пункті реєстрації не надають послуги копіювання, друку чи заповнення документів, а також не здійснюють продаж і не видають носії для ключів.

Оновити сертифікат можна самостійно всього за кілька хвилин через сервіс (дистанційного) повторного формування сертифікатів за електронним запитом. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають:

- чинні сертифікати (наприклад до закінчення строку чинності сертифікатів залишилося декілька днів);

- незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);

- особистий ключ, доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

Новий ключ буде дійсним протягом 2 років. 

 Податки в один клік та автоматизація списання боргів: Леся Карнаух розповіла бізнес-асоціаціям про плани ДПС

Державна податкова служба України спільно із Мінцифри працює над розширенням податкових сервісів для громадян у Дії. Про розвиток послуг говорили на традиційній зустрічі команди ДПС із 55 бізнес-асоціаціями та інститутами громадянського суспільства. Серед тем розмови: тестування нових систем, законодавчі ініціативи і зміни до роботи СМКОР. 

«Баланс між контролем і сервісністю ДПС налаштовуємо у діалозі. Почули враження про щойно запущені проєкти і пропозиції до нових ідей. Комунікація – ключ до змін, адже кожна така зустріч дає нові імпульси роботі податкової», – зазначила в. о. Голови ДПС Леся Карнаух.  

Офіси податкових консультантів

Чимало представників спільнот вже протестували 20 офісів у столиці та регіонах. Від старту роботи підприємці та громадяни вже отримали там понад 5,1 тисячі консультацій. ДПС працює  над удосконаленням сервісу: розробляємо дорожні карти для найпоширеніших тем, плануємо зробити онлайн запис. 

Дашборд «Моніторинг податкових надходжень»

Розвиваємо аналітичні інструменти. На вебпорталі ДПС запрацював дашборд, який дозволяє відстежувати динаміку податкових платежів, бачити виконання плану, отримувати прозорі дані про бюджет. Зважаючи на кількість пропозицій на зустрічі щодо розширення доступних даних – попит на такий продукт у громадськості чималий. 

Податки через ДІЮ

Наша мета – податки в один клік через Дію. І не тільки для ФОПів, а і для громадян. Працюємо із Мінцифри над розширенням податкових сервісів на Єдиному державному вебпорталі електронних послуг.

«Зокрема, хочемо створити нову послугу для громадян про майнові податки. Щоб кожен у Дії міг перевірити свої об’єкти оподаткування (нерухомість, землю, авто), звірити дані, отримати нарахування, дізнатися про борг і, звісно, сплатити податки», – додала очільниця ДПС. 

Автоматизація стягнення податкового боргу

Замість паперових платіжних інструкцій – електронні. ДПС розробила і  наразі тестує програмне забезпечення для ефективнішої роботи з податковим боргом. Нова система передбачає удосконалену інформаційну взаємодію між ДПС, Казначейством та надавачами платіжних послуг. Це забезпечить примусове списання коштів з рахунків боржників в електронній формі в автоматичному режимі через систему електронних платежів Нацбанку.

Е – аудит (SAF-Т файл)

Чимало відгуків отримали і щодо активного тестування системи Е-аудит, яку плануємо запустити вже у 2026 році. Наразі платники вже подали 586 стандартних аудиторських файлів SAF-T UA. Вперше такий файл було використано ДПС для цифрового аналізу даних під час перевірки. 

Е – акциз

ДПС зі свого боку вжила всіх потрібних заходів. Наразі чекаємо законодавчого рішення щодо старту запуску системи. В роботі два варіанти: паралельне використання паперових та електронних марок і перенесення строків впровадження. 

СМКОР

У суботу запрацювали зміни, розроблені ДПС до Постанови № 1165, мета яких – зменшити кількість субʼєктів господарювання, які стикаються з блокуванням накладних. Наразі відсоток блокування стабільний – 0,3 %, за кілька тижнів будемо бачити перші результати нових правил.  

«Традиційна тема, яка піднімається на всіх наших зустрічах, – блокування і ризиковий статус. Рада нарешті чути від асоціацій, що ці питання стали не такими гострими, як раніше. До речі, шукаємо відповідь на один із найчастіших запитів бізнесу в цьому контексті – відкриття даних про ризиковість їхніх контрагентів», – зазначила Леся Карнаух.

Наразі ДПС працює над змінами до Податкового кодексу, щоб нівелювати проблему і не порушити права платників. Вже почули фідбек від учасників зустрічі про готовність долучитися до розробки норм і запобіжників. Напрацьовані пропозиції обов’язково винесуть на обговорення із бізнес-спільнотою.

 Офіс податкових консультантів: формат роботи

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що з 08.09.2025 на Дніпропетровщині запрацював Офіс податкових консультантів (Офіс).

Звернувшись до Офісу, платники мають можливість отримати змістовну консультацію з податкових питань та питань законодавства, контроль за яким здійснюють податкові органи.

Формат роботи Офісу:

- персоналізовані консультації (не просто відповіді на питання, а стратегічний підхід);

- аналіз документів і фінансових операцій для виявлення ризиків до того, як виникнуть проблеми;

- індивідуальні зустрічі для зручності платників;

- орієнтація на бізнес, ФОПів, громадян, які хочуть вдосконалити податкові процеси, уникнути штрафів, своєчасно сплачувати податки, збори та платежі.

Довідково: Офіс працює за адресою: м. Дніпро, проспект Богдана Хмельницького, 25 (перший поверх).

З 1 жовтня набули чинності зміни, якими систематизовано правила для сировинних товарів

З 1 жовтня 2025 року набрав чинності Закон України № 4536-IX, яким уточнено порядок застосування терміну «котирувальні ціни» у трансфертному ціноутворенні.

Документ визначає, що цей термін використовується для контролю операцій із сировинними товарами для звітних періодів починаючи з 1 січня 2021 року. Тобто нових правил не запроваджено – йдеться лише про систематизацію вже чинного підходу, запровадженого Законом України № 466-IX.

Законом України № 4536-IX уточнено, що:

- спеціальні правила із застосуванням котирувальних цін для операцій із сировинними товарами діють з 2021 року;

- для періодів до 2021 року – застосовуються загальні положення Податкового кодексу України щодо пріоритетних методів трансфертного ціноутворення та допустимих джерел інформації.

Такі зміни спрямовані на уніфікацію підходів та підвищення передбачуваності у сфері регулювання контрольованих операцій із сировинними товарами.

Нагадуємо:

- у 2020 році було встановлено обов’язкове застосування методу порівняльної неконтрольованої ціни для операцій із сировинними товарами, а перелік відповідних товарів затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 року № 1221;

- з 1 січня 2021 року котирувальні ціни стали обов’язковим орієнтиром при аналізі таких операцій;

- до 2021 року діяли загальні правила статті 39 Податкового кодексу, які дозволяли використовувати відкриті джерела даних, зокрема, біржові котирування, цінові індикатори та інформаційно-аналітичних матеріалів тощо для підтвердження ринковості контрольованих операцій.

Довідково.

Закон України від 16 липня 2025 року № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства».

Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві».

Постанова Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1221 «Про затвердження переліку сировинних товарів та визнання такою, що втратила чинність, постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 616».

 Закон України № 4536: вимоги щодо мінімальної зарплати у сфері роздрібної торгівлі алкоголем, тютюном, рідинами для електронних сигарет та пальним

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує. 

Законом України від 16 липня 2025 року № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства» (Закон України № 4536) (набрав чинності з 01.10.2025, крім окремих норм) оновлено норми Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (зі змінами та доповненнями):

● починаючи з 01 жовтня 2025 року суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додавання спирту), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним для провадження відповідної діяльності на підставі зазначених ліцензій мають дотримуватись таких вимог:

розмір середньої щомісячної заробітної плати, нарахованої суб’єктом господарювання/загального місячного оподатковуваного доходу ФОПа (без найманих працівників), має становити не менше ніж:

1,5 мінімальних заробітних плат (МЗП) при одночасному дотриманні таких умов для всіх місць роздрібної торгівлі:

- їх розташування – за межами населених пунктів – адміністративних центрів областей і м. Києва та м. Севастополя на відстані від 50 кілометрів;

- площа торговельної зали – до 500 метрів квадратних

2 МЗП для всіх інших суб’єктів господарювання, у яких місця торгівлі не відповідають зазначеним вище умовам

● невиконання цих вимог призведе до припинення дії ліцензії

● розрахунок розміру середньої щомісячної заробітної плати або розміру загального місячного оподатковуваного доходу суб’єкта господарювання здійснюється за період, починаючи з дня набрання чинності Законом України № 4536.

 Зміна місцезнаходження/місця проживання платника податків: зняття з обліку/взяття на облік платника у контролюючих органах

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.

У разі зміни місцезнаходження/місця проживання платника податків внесення змін до облікових даних здійснюється на підставі:

- відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) про проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження/місця проживання – для платників податків, відомості щодо яких містяться в ЄДР;

- заяв за формами № 1-ОПП, № 5-ОПП та № 1-ОПН – для платників податків, для яких законом установлені особливості державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в ЄДР.

Взяття на облік за основним місцем обліку здійснюється у терміни, визначені розд. X Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300) (із змінами), а саме:

- у разі зміни контролюючого органу – протягом місяця;

- у разі зміни ДПІ обслуговування без зміни контролюючого органу – у день внесення даних про такі зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб.

Якщо внаслідок зміни місцезнаходження/місця проживання суб’єктів господарювання змінюється код території територіальної громади згідно з КАТОТТГ, у т. ч. якщо така зміна відбулася декілька разів протягом року, платник податків обліковується з ознакою сплати податків і зборів:

- за попереднім місцезнаходженням (відповідно до першої адреси платника, за якою платник перебував на обліку на початок звітного року) – до закінчення поточного бюджетного періоду;

- за новим місцезнаходженням платника податків (відповідно до останньої адреси платника, яка була змінена у звітному році) – з наступного бюджетного періоду.

 Офіційно оформлений трудовий договір з нефіксованим робочим часом гарантує працівникам соціальний захист і збереження податкових прав

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Офіційно оформлений трудовий договір з нефіксованим робочим часом гарантує працівникам соціальний захист і збереження податкових прав.

Основні умови договору:

- працівник виконує роботу лише у разі надання її роботодавцем, без гарантії постійної зайнятості;

- роботодавець самостійно визначає, коли залучати працівника до роботи;

- мінімальна тривалість робочого часу для працівника – 32 години на місяць;

- якщо працівник працював менше, йому все одно виплачується заробітна плата не менше, ніж за 32 години.

Чому важливо працювати офіційно?

При оформленні трудового договору роботодавець:

- утримує  та сплачує 18 % податку на доходи фізичних осіб;

- утримує та сплачує 5 % військового збору;

- нараховує та сплачує 22 % єдиного соціального внеску.

Завдяки цим податковим та соціальним відрахуванням працівник:

- отримує страховий стаж для майбутньої пенсії;

- має право на лікарняні, допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами, інші виплати;

- користується гарантованим соціальним захистом.

Неформальна робота позбавляє працівника цих гарантій і соціальних виплат.

Працюйте офіційно – сплачені податки та внески працюють на ваш захист!

 

Податкова соціальна пільга для осіб з інвалідністю та батьків дітей з інвалідністю

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що податкова соціальна пільга для осіб з інвалідністю та батьків дітей з інвалідністю  дозволяє зменшити суму оподатковуваного доходу та знизити розмір податку на доходи фізичних осіб, що утримується із заробітної плати (стаття 169 Податкового кодексу України).

Хто має право на пільгу

у розмірі 150 % прожиткового мінімуму

- платники податку, які утримують дитину з інвалідністю – у розрахунку на кожну таку дитину віком до 18 років.

- особи з інвалідністю I або II групи (у тому числі з дитинства),

у розмірі 200 % прожиткового мінімуму:

- особи з інвалідністю I та II групи з числа учасників бойових дій на території інших країн у період після Другої світової війни.

Умови застосування пільги

- Пільга застосовується до заробітної плати (та прирівняних до неї виплат, компенсацій і винагород), нарахованої протягом звітного місяця.

- Місячний дохід такого платника не повинен перевищувати суму, що дорівнює: прожитковий мінімум для працездатної особи на 1 січня звітного року × 1,4 (результат округлюється до найближчих 10 грн).

Як отримати

Слід подати роботодавцю: 

- заяву про застосування пільги

- документи, які підтверджують право особи на неї (копію пенсійного посвідчення або довідку медико-соціальної експертизи, для батьків дітей з інвалідністю – копію свідоцтва про народження дитини, копію рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо звертається опікун), пенсійне посвідчення дитини, медичний висновок, виданий МОЗ, тощо).

 

З 1 жовтня 2025 року розширено пільгу зі сплати єдиного внеску для ФОП та інших самозайнятих осіб

З 1 жовтня 2025 року зменшиться кількість умов, коли ФОП та інші самозайняті особи, за яких ЄСВ повністю сплатив роботодавець, матимуть право не сплачувати ЄСВ за себе – тепер не потрібно буде мати основне місце роботи.

Отже, для звільнення від сплати ЄСВ за себе ФОП та інших самозайнятих осіб залишиться лише дві умови:

- роботодавець (у тому числі резидент Дія Сіті) вже сплатив за них ЄСВ;

- сума сплаченого ЄСВ становить не менше мінімального страхового внеску.

Якщо ж роботодавцем сплачено менше мінімального страхового внеску, ФОП чи інша самозайнята особа самостійно визначають базу нарахування ЄСВ та здійснюють його сплату. Для ФОП на єдиному податку це обов’язково, інші самозайняті особи – якщо є чистий дохід за цей період – обов’язково, якщо немає – за бажанням. При цьому:

- база для нарахування не може перевищувати встановлену законом максимальну величину;

- сума ЄСВ не може бути меншою за мінімальний страховий внесок.

Такі правила зроблять систему більш справедливою, не змінюючи при цьому рівня соціальної захищеності ФОП та інших самозайнятих осіб.

Довідково.

Зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» внесені згідно із Законом України від 16 липня 2025 року № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства».

 Хто не сплачує туристичний збір?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що туристичний збір сплачують громадяни України, іноземці та особи без громадянства авансовим внеском податковим агентам перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання. 

Звертаємо увагу, не є платниками туристичного збору:

- особи з інвалідністю;

- діти з інвалідністю;

- особи, які супроводжують осіб з інвалідністю I групи або дітей з інвалідністю (але не більше одного супроводжуючого);

- ветерани війни.

Це означає, що під час подорожей або перебування у готелях, хостелах та інших місцях розміщення ці громадяни не сплачують туристичний збір.

Перелік податкових агентів, які справляють туристичний збір, розміщується на сайтах місцевих рад. 

Ставку збору встановлюють місцеві ради самостійно за кожну добу проживання: 

- до 0,5 % мінімальної зарплати – для громадян України; 

- до 5 % – для іноземців.

 Закон України № 4536: до уваги платників плати за землю – гірничодобувних підприємств!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що в офіційному виданні «Голос України» від 03.09.2025 № 173 опубліковано Закон України від 16 липня 2025 року № 4536-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про інтегроване запобігання та контроль промислового забруднення» та з метою удосконалення окремих положень податкового законодавства» (далі – Закон № 4536) (набирає чинності з 01.10.2025, крім окремих норм).

Законом № 4536 ст. 274 Податкового кодексу України (ПКУ) доповнено новим п. 274.3, відповідно до якого ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, встановлюється у розмірі 8 відсотків від їх нормативної грошової оцінки.

Крім того, Законом № 4536 ст. 277 ПКУ доповнено п. 277.2, згідно з яким ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, встановлюється у розмірі 12 відсотків від нормативної грошової оцінки площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

 

Видобування природного газу: від платників рентної плати до загального фонду держбюджету надійшло понад 266,2 млн гривень

У січні – серпні 2025 року платники Дніпропетровщини за видобування природного газу сплатили до загального фонду державного бюджету понад 266,2 млн грн рентної плати. 

Повідомляємо, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником податку на додану вартість, то при визначенні доходу від реалізації у звітному (податковому) періоді видобутих корисних копалин (мінеральної сировини) ним не враховуються суми податку на додану вартість, нараховані на вартість реалізованих корисних копалин, що підлягали перерахуванню до бюджету.

 Сплата податкового зобов’язання через мобільний додаток банку

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Сплата земельного податку через мобільний застосунок банку:

▪ відкрийте застосунок у мобільному телефоні та оберіть розділ для сплати податків;

▪ заповніть платіжну інструкцію, вказавши:

- реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) та ПІБ (автоматично заповнюється банком);

- найменування та код органу Казначейства, номер ІВАN рахунку (використовується інформація з податкового повідомлення-рішення (ППР) на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

- суму земельного податку (використовується інформація з ППР на сплату земельного податку, отриманого громадянином від органу ДПС);

- призначення платежу:

код виду сплати: 101 (зазначається 3-х значне число);

додаткова інформація запису: сплата земельного податку за 2024 рік згідно з ППР (короткий опис у довільній формі інформації про податок, який сплачується, та звітний період).

▪ перевірте, що всі дані, заповнені у платіжній інструкції, є вірними (у т. ч. РНОКПП),

▪ підтвердіть платіж.

ВАЖЛИВО: при сплаті платежів за громадянина, який має податкові зобов’язання з земельного податку, платник заповнює РНОКПП та ПІБ того громадянина, податкові зобов’язання з земельного податку якого сплачуються, у реквізитах «Найменування фактичного платника» та «Код фактичного платника» платіжної інструкції.

 

Податок на землю: хто і як може отримати пільги

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що окремі категорії громадян мають право на звільнення від сплати земельного податку або надання податкових пільг. Це передбачено Податковим кодексом України (ПКУ) (ст. 281) та іншими нормативними актами. 

Категорії громадян, звільнені від земельного податку (ст. 281 ПКУ):

особи з інвалідністю I та II групи;

фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

пенсіонери (за віком);

ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;

громадяни, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Граничні норми площі земель, на які поширюється пільга:

для ведення особистого селянського господарства – до 2 га;

для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд  (присадибна ділянка): у селах – до 0,25 га, у селищах – до 0,15 га, у містах – до 0,10 га;

для індивідуального дачного будівництва – до 0,10 га;

для будівництва індивідуальних гаражів – до 0,01 га;

для ведення садівництва – до 0,12 га.

Пільги для власників земель/паїв

Власники земель або паїв, переданих в оренду платнику єдиного податку 4-ї групи, на час оренди звільняються від земельного податку.

Важливо!

Якщо у вас декілька ділянок одного виду використання щоб скористатися пільгою то:

до 1 травня подайте заяву до податкової із зазначенням, на які ділянки поширюється пільга; 

якщо право на пільгу з’явилося протягом року – подайте заяву протягом 30 днів. 

Пільга починає діяти з місяця, що настає після подання заяви (або з наступного податкового року, якщо пропущені строки). 

Якщо право на пільгу втрачено – податок починає нараховуватися з наступного місяця після втрати. 

Пільги під час воєнного стану

Не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності), що розташовані:

на територіях активних бойових дій або тимчасово окупованих рф:

для фізичних осіб пільга діяла з 01.01.2022 до 31.12.2022,

для юридичних осіб та фізичних осіб підприємців – з 01.03.2022 по 31.12.2022.

З 01.01.2023 року – з першого числа місяця початку  і до останнього числа місяця завершення активних бойових дій/окупації. 

Дати визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих рф, затвердженого Постановою КМУ.

З 01.05.2024 – на територіях, де функціонують державні електронні інформаційні ресурси.

Земельні ділянки, що підлягають консервації або забруднені вибухонебезпечними предметами

Власники земельних ділянок можуть отримати податкову пільгу по платі земельного податку, якщо їхня земля:

перебуває у консервації,

забруднена вибухонебезпечними предметами,

або визнана непридатною для використання через загрозу такого забруднення.

Рішення про надання пільги приймає сільська, селищна, міська рада або військова/військово-цивільна адміністрація (далі – Ради).

Земельні ділянки у консервації

Податок не нараховується:

для земель державної та комунальної власності – з першого числа місяця затвердження проєкту консервації до кінця місяця, в якому завершуються заходи з охорони земель (за даними Державного земельного кадастру);

для земель приватної власності – з моменту внесення даних до кадастру про заходи з охорони земель до кінця місяця завершення заходів.

Після завершення заходів податок відновлюється з першого числа наступного місяця.

Якщо даних у контролюючого органу немає, податок нараховується за даними, які подає платник. У разі розбіжностей контролюючий орган перераховує суму податку протягом 10 робочих днів.

Земельні ділянки, забруднені вибухонебезпечними предметами

Податок не нараховується за час, коли ділянка вважається забрудненою згідно з даними Державного земельного кадастру:

з першого числа місяця, коли починається обстеження території операторами протимінної діяльності;

до останнього числа місяця, коли ділянка визнається придатною для використання.

Для територій з активними бойовими діями чи тимчасовою окупацією цей період розраховується з місяця після завершення бойових дій чи окупації, за умови подання заяви власником та прийняття рішення Ради про пільги.

Податок відновлюється з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому ділянку визнано придатною.

Земельні ділянки з потенційною загрозою забруднення

Податок не нараховується з першого числа місяця прийняття Радою рішення про надання пільги (на підставі заяви власника) і до останнього числа місяця:

завершення строку дії пільги,

скасування рішення,

початку обстеження ділянки операторами протимінної діяльності.

Якщо у контролюючого органу відсутні дані, податок нараховується за інформацією платника; у разі розбіжностей він коригується протягом 10 робочих днів.

Ради можуть щороку ухвалювати рішення про індивідуальні податкові пільги (з обов’язковим зазначенням кадастрових номерів) за заявою платника.

Земельні ділянки, на яких об'єкти житлової та/або нежитлової нерухомості знищені внаслідок бойових дій:

Інформація про знищені об’єкти має бути внесена до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією російської федерації проти України  

Не нараховується та не сплачується плата за землю за земельні ділянки в межах площ:

для фізичних осіб – власників знищених об’єктів житлової нерухомості:

у селах – не більше 0,25 га,

у селищах – не більше 0,15 га,

у містах – не більше 0,1 га.

для фізичних осіб – власників знищених об'єктів нежитлової нерухомості:

100 % площі земельної ділянки – якщо площа знищеного об’єкта житлової та нежитлової нерухомості більше або дорівнює 1/3 загальній площі земельної ділянки, на якій був розташований такий об’єкт; 

50 % площі – якщо така площа не перевищує 1/3. 

Плата за землю не нараховується та не сплачується:

з місяця знищення нерухомості згідно з Реєстром пошкодженого майна,

до останнього числа місяця відновлення нерухомості, скасування воєнного стану, але не пізніше 01.01.2026.

 Постанова КМУ № 1048: збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що 27.09.2025 набере чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26 серпня 2025 року № 1048 «Про внесення змін до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова № 1048).

Постановою № 1048 внесені зміни до Порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних постанови, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (зі змінами). 

Основні новації:

Збільшено ліміти для безумовної реєстрації податкових накладних.

Граничний обсяг постачання зросте до 1 млн грн, а на одного контрагента – до 100 тис. грн, змінено умову в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду. 

Збільшено поріг для податкових накладних за операціями з невеликими сумами – з 5 до 10 тис. грн та ліміту загального обсягу таких операцій в поточному місяці з 500 тис. грн до 3 млн гривень. 

Спрощено ознаки безумовної реєстрації податкових накладних за експортними операціями для підприємств, які працюють на територіях із загрозою боїв, але де активних боїв наразі немає.

Змінено умови для автоматичної реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування:

при автоматичній реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у разі виключення з переліку ризикових для платника податку будуть враховуватися показники позитивної податкової історії;

при автоматичній реєстрації у разі врахування таблиці даних платника така реєстрація буде здійснюватися у тому числі і в результаті автоматичного врахування таблиці даних платника.

Удосконалено механізм автоматичного врахування таблиць даних платника податку.

Змінено окремі показники позитивної податкової історії, зокрема збільшено ліміти обсягу операцій – з 1 млн грн до 3 млн грн, на одного контрагента зі 100 до 500 тис. грн, змінено умови в частині кількості платників, на яких керівник може займати аналогічну посаду з 3 до 5. 

Змінено критерій ризиковості операцій щодо подання розрахунків коригування податкових зобов’язань при поверненні товару від неплатника податку на додану вартість з 30 до 90 днів.

Довідково: Постанова № 1048 опублікована в офіційному виданні «Урядовий кур'єр» від 28.08.2025 № 176.

 

Ключові переваги використання SAF-T UA

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Важливий крок до цифровізації податкового контролю: SAF-T UA (Standard Audit File for Tax, Ukraine) на практиці підтвердив свою ефективність. 

Ключові переваги використання SAF-T UA:

- оперативність – швидка перевірка правильності формування податкових зобов’язань та податкового кредиту;

- відстеження операцій – досліджено повний ланцюг операцій від первинних документів до фінансової звітності;

- єдиний формат даних – зіставлення бухгалтерських записів і показників податкової звітності без додаткового витребування документів;

- аналітичний акцент – зосередження уваги на суті господарських операцій, а не на технічній обробці паперів;

- ресурсна ефективність – економія часу та зусиль як для бізнесу, так і для податкових органів.

SAF-T UA – це не лише технічне рішення, а й важливий крок до нової податкової культури, яка поєднує український досвід із найкращими світовими практиками.

 

НСД: сучасна модель управління людськими ресурсами

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Стратегічна мета вдосконалення кадрової політики ДПС – посилення кадрового потенціалу податкових органів, створення кваліфікованої, ефективної, злагодженої та мотивованої роботи працівників податкової служби. 

Національна стратегія доходів до 2030 року (НСД) як сучасна модель управління людськими ресурсами спрямована на:

- підвищення якості та ефективності адміністрування податків і зборів ДПС; 

- підвищення якості та ефективності надання сервісних послуг; 

- посилення інституційної спроможності ДПС; 

- підвищення рівня професійної компетентності працівників органів ДПС; 

- підвищення мотивації працівників органів ДПС, оскільки вони переконуються у важливості своєї роботи та її впливі на розвиток ДПС; 

- поліпшення внутрішньої комунікації; 

- ефективніше управління ризиками завдяки встановленню правильних ключових показників та їх постійному моніторингу.

Дніпропетровщина: протидія нелегальному обігу пального у м. Дніпрі

Органи Державної податкової служби України у своїй діяльності керуються виключно Конституцією України, законами України та іншими нормативно – правовими актами органів державної влади. 

Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС), у рамках спільних дій з Головним управлінням Національної поліції в Дніпропетровській області (ГУНП) щодо боротьби з нелегальним обігом і роздрібною торгівлею підакцизними товарами на території м. Дніпра, на постійній основі проводиться моніторинг діяльності суб’єктів господарювання щодо дотримання законодавства, зокрема, яке регулює обіг пального. 

Так, у вересні 2025 року посадовими особами ГУ ДПС на території м. Дніпра встановлено торговий об’єкт з реалізації пального, діяльність на якому здійснював  суб’єкт господарювання без державної реєстрації та відповідних дозвільних документів. Для ідентифікації зазначеної особи працівниками ГУ ДПС, у рамках проведення заходів відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, залучено співробітників ГУНП. 

На теперішній час по даному факту готуються відповідні матеріали для передачі до органів прокуратури з метою порушення кримінальної справи.

Спільна діяльність державних та правоохоронних органів щодо ліквідації тіньового ринку підакцизних товарів направлена на дотримання бізнесом податкового законодавства, зокрема, що регулює обіг пального та нафтопродуктів з обов’язковим дотриманням норм чинного законодавства.

 

Сучасні інструменти управління комплаєнс-ризиками

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

З 2024 року в Україні стартував експериментальний проєкт, затверджений Кабінетом Міністрів України, щодо функціонування системи управління податковими ризиками (компланс-ризиками) в Державній податковій службі України. Основна мета проєкту – виявлення потенційних проблем ще до їх виникнення завдяки оцінці ризиків та зосередження ресурсів ДПС на найбільш ризикових платниках. 

Система управління комплаєнс-ризиками використовує нові інструменти та підходи:

- запровадження інституту комплаєнс-менеджера. Для платників податків з високим рівнем податкової дисципліни ДПС призначає комплаєнс-менеджера, завдання якого – допомагати платнику, надаючи консультації та оперативно інформуючи про податкові ризики. Взаємодія здійснюється за вибором платника по телефону, через листування електронною поштою, в режимі відеоконференції, листування в електронному кабінеті. Це суттєво спрощує комунікацію та знижує адміністративне навантаження;

- ІТ технології. ДПС активно впроваджує сучасні аналітичні інструменти для обробки великих масивів даних. Інформація з податкових декларацій, банківських операцій та інших джерел аналізується автоматизованими системами та допомагає ідентифікувати невідповідності та ризики;

- інформаційна підтримка. Створено субсайт «Територія високого рівня податкової довіри» (https://tpd.tax.gov.ua), де зібрані всі дані про проєкт: критерії, переваги, середні показники для різних галузей і регіонів. Крім того, на субсайті розміщено перелік платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, який формується щоквартально.

Система управління податковими ризиками демонструє перехід ДПС до ризико-орієнтованої моделі, що має на меті підвищення ефективності податкового адміністрування та створення більш сприятливого середовища для чесного бізнесу.

 

До уваги резидентів Дія Сіті!

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 135.2.1.7 п.п. 135.2.1 п. 135.2 ст. 135 Податкового кодексу України (Кодекс) база оподаткування резидента Дія Сіті – платника податку на особливих умовах, крім винятків передбачених цим підпунктом, визначається, зокрема, як сума фінансової допомоги: 

- наданої особі, яка не є резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах, якщо така фінансова допомога не підлягає поверненню; 

- наданої пов’язаній особі (фізичній або юридичній), яка не є резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах, незалежно від наявності умови про повернення; 

- наданої непов’язаній особі (фізичній або юридичній), яка не є резидентом Дія Сіті – платником податку на особливих умовах, якщо фінансова допомога не була повернута протягом 12 календарних місяців, починаючи з місяця, наступного за календарним місяцем, в якому була видана сума фінансової допомоги, або якщо до закінчення зазначеного 12-місячного строку заборгованість за такою фінансовою допомогою була визнана безнадійною згідно з п.п. 14.1.11 п. 14.1 ст.14 Кодексу або була припинена внаслідок прощення боргу.

Якщо протягом 12 місяців сума фінансової допомоги не буде повернута резиденту Дія Сіті – платнику податку на особливих умовах, то сума такої допомоги включається до бази оподаткування податком на прибуток підприємств такого платника.

 

Податкова знижка за навчання: які документи потрібно подати?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує.

Громадяни, які протягом минулого року здійснювали витрати на навчання у вітчизняних закладах дошкільної, загальної середньої, професійної та вищої освіти, можуть повернути частину сплачених коштів, скориставшись податковою знижкою. Це кошти, які були використані, як на освіту самого платника ПДФО, так і на користь членів сім’ї першого ступеня споріднення або осіб, над якими встановлено опіку чи піклування. 

Головна умова – отримувати офіційні доходи, з яких сплачено ПДФО, та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи (Декларація) до 31 грудня (включно) року, наступного за звітним (для отримання знижки за 2024 рік Декларація подається до 31 грудня 2025 року).

Які документи треба додати до Декларації?

- копію паспорта (і учня/студента, і члена сім’ї, який подає Декларацію);

- копію договору з навчальним закладом;

- копію квитанції про оплату за навчання за звітний рік;

- документи, які підтверджують ступінь споріднення, а саме: копію свідоцтва про народження дитини, свідоцтва про шлюб – якщо сплата була за чоловіка (дружину);

- копію реєстраційного номера облікової картки платника податків: учня/студента і члена сім’ї (хто подає Декларацію);

- оригінали довідки з місця роботи про нараховану заробітну плату, утриманий ПДФО та суми податкової соціальної пільги (у разі її наявності) за звітний податковий рік;

- реквізити банківського рахунку для перерахування суми отриманої податкової знижки (номер рахунку, найменування та МФО банку).

У разі використання електронних розрахункових документів у Декларації зазначаються лише їх реквізити. Оригінали документів до податкової не подаються, але зберігаються у платника протягом визначеного законом строку.

Контролюючі органи не мають права вимагати від платників документи, які вже містяться у державних реєстрах або базах даних.

Як подати декларацію?

Скористатися одним із таких способів:

- особисто платником податків або уповноваженою на це особою до органу ДПС за місцем обліку;

- поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- через Електронний кабінет.

 

Порядок отримання довідки про відсутність заборгованості

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, опубліковано 23 вересня 2025 о 11:25

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє.

Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи (далі – Довідка) надається відповідно до Порядку надання довідки  про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03 вересня 2018 року № 733 (зі змінами) та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 вересня 2018 р. за № 1102/32554 (далі – Порядок №733). 

Для отримання Довідки платникові необхідно подати заяву до контролюючого органу за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 733.

Заява подається платником (на його вибір):

- у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку такого платника;

- в електронній формі – на адресу контролюючого органу через приватну частину Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі, з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (зі змінами та доповненнями) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» (зі змінами та доповненнями).

Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.

Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету дозволяє платнику створити та надіслати Заяву за формою J1400306  (для юридичних осіб) або F1400306 (для фізичних осіб).

Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та зазначенням найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде подано платником (п. 3 Порядку № 733).

Відповідно до п. 7 Порядку № 733 Довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.

Довідка або відмова у наданні Довідки готуються контролюючим  органом протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання.

Довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.

Довідку або відмову у наданні Довідки в електронній формі платник отримує у вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Довідка надається платнику безоплатно (абзац другий п. 3 Порядку № 733).

Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування. 

У Довідці обов’язково зазначається термін її дії.

Роздрукований електронний примірник документа в паперовому вигляді не вважається оригіналом.

Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не потребує ідентифікації) Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua/registers/debit), зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів електронної Довідки (дати і номеру).

 

Чи оподатковуються ПДФО та військовим збором грошові перекази між жінкою та чоловіком, які перебувають у цивільному шлюбі?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу.

Відповідно до ст. 3 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-III (зі змінами та доповненнями) (далі – СКУ) сім’я створюється на підставі шлюбу, кровного споріднення, усиновлення, а також на інших підставах, не заборонених законом і таких, що не суперечать моральним засадам суспільства.

У ст. 21 СКУ визначено, що шлюбом є сімейний союз жінки та чоловіка, зареєстрований у органі державної реєстрації актів цивільного стану. Проживання однією сім’єю жінки та чоловіка без шлюбу не є підставою для виникнення у них прав та обов’язків подружжя.

Також відповідно ст. 27 СКУ державна реєстрація шлюбу встановлена для забезпечення стабільності відносин між жінкою та чоловіком, охорони прав та інтересів подружжя, їхніх дітей, а також в інтересах держави та суспільства.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Податковим кодексом України (далі – ПКУ) (п. 1.1 ст. 1 ПКУ).

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розд. IV ПКУ, відповідно до п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого платником податку є фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Згідно з п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Статтею 165 ПКУ встановлено виключний перелік доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Крім того, у п.п. 1.7 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ звільняються від оподаткування військовим збором доходи, що згідно з розд. IV ПКУ та підрозд. 1 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у п.п. 165.1.36 п. 165.1 ст. 165, пп. 3 і 4 п. 170.13 прим. 1 ст. 170 ПКУ та п. 14 підрозд. 1 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.

Перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку визначено п. 164.2 ст. 164 ПКУ, зокрема інші доходи, крім зазначених ст. 165 ПКУ (п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Також цей дохід є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).

Платниками військового збору є особи, визначені п. 162.1 ст. 162 ПКУ (п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).

Об’єктом оподаткування військовим збором для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, є доходи, визначені ст. 163 ПКУ (п.п. 1 п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).

Ставка військового збору становить, зокрема, для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, – 5 відс. від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1 п.п. 1.2 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, крім доходів, які оподатковуються за ставкою, визначеною п.п. 4 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ (п.п. 1 п.п. 1.3 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ).

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб та військового збору до бюджету здійснюється у порядку, встановленому у ст. 168 ПКУ та п.п. 1.4 п. 16 прим. 1 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ.

Згідно з п.п. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 ПКУ платник податку, що отримав доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов’язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок (військовий збір) з таких доходів.

Особою, яка не є податковим агентом, вважається нерезидент або фізична особа, яка не має статусу суб’єкта підприємницької діяльності або не є особою, яка перебуває на обліку у контролюючих органах як особа, що провадить незалежну професійну діяльність (п.п. 168.2.2 п. 168.2 ст. 168 ПКУ).

Отже, оскільки в чоловіка і жінки, які проживають однією сім’єю без реєстрації шлюбу, не виникає прав та обов’язків подружжя, то грошові перекази між таким чоловіком та жінкою в розумінні ПКУ слід розглядати як інший дохід, який включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків та оподатковується податком на доходи фізичних осіб і військовим збором на загальних підставах.

 

Мобільний ЦОП – зручна та швидка податкова допомога

З 24.07.2020 в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) працює мобільний центр обслуговування платників (мобільний ЦОП) для більш зручного та якісного надання послуг. Мобільний ЦОП започатковано з метою створення зручних та доступних умов для отримання адміністративних послуг і сервісів юридичними та фізичними особами у віддалених куточках Дніпропетровської області та вразливими групами населення. 

Організація роботи мобільного ЦОП визначена Положенням про мобільний центр обслуговування платників ГУ ДПС у Дніпропетровській області. 

Мобільний ЦОП – це постійно діючий робочий орган ГУ ДПС, який за заявою територіальної громади здійснює виїзд та обслуговування її мешканців, зручна та швидка податкова допомога для тих, хто немає можливості відвідати стаціонарний ЦОП.

Мобільний ЦОП виконує наступні задачі:

- надання адміністративних послуг та консультацій;

- поліпшення якості надання адміністративних послуг;

- інформування про порядок надання адміністративних послуг;

- інформування про впроваджені електронні сервіси податкової служби та переваги «Електронного кабінету» та мобільного застосунку «Моя податкова».

ГУ ДПС переформатувало свою роботу в умовах викликів сьогодення. Так, в межах реалізації Меморандуму про співпрацю та взаємодію між Дніпропетровською обласною державною адміністрацією та ГУ ДПС від 10.12.2021 року з метою об’єднання зусиль для координації дій у підвищенні якості сервісного обслуговування платників податків між ГУ ДПС та територіальними громадами області укладені угоди про співпрацю та затверджені графіки чергувань в приміщеннях Центрів надання адміністративних послуг у Дніпропетровській області (далі – ЦНАП) для приймання відвідувачів та надання адміністративних послуг на 2025 рік.

З початку року мобільним ЦОП за участі ДПІ здійснено 1 258 виїздів до територіальних громад області для надання адміністративних послуг їх мешканцям, з яких 422 адресних виїздів – до маломобільних груп населення. Фахівцями мобільного ЦОПу надано 11 733 адміністративні послуги, в тому числі 2 146 – адміністративних послуг під час адресних виїздів до маломобільних груп населення; інших послуги – 47 312.

Мобільний ЦОП ГУ ДПС – це доступність, зручність та інформаційна підтримка для вразливої групи населення, інструмент для підвищення рівня податкової культури платників податків та забезпечення зручного обслуговування населення Дніпропетровщини.

 

Податкова для всіх, без винятків: разом будуємо простір рівних можливостей

Податкова, як сервісна служба надає безкоштовно адміністративні та інші послуги фізичним особам, фізичним особам – підприємцям, підприємствам, установам та організаціям незалежно від форми власності та іншим суб’єктам господарювання. 

На Дніпропетровщині податківці працюють, щоб кожен відвідувач центрів обслуговування платників (ЦОП) мав і турботливий супровід і кваліфіковану податкову допомогу у вирішенні своїх питань.

Так, для зручності платників Нікопольського району функціонує два ЦОПи – ЦОП Нікопольської ДПІ та ЦОП сектору обслуговування платників м. Покрова Нікопольської ДПІ. За період з 01.01.2025 до 31.08.2025 ЦОП ДПІ надано 12 894 адміністративні послуги, у тому числі 4 266 – в електронній формі. Також з початку року працівниками ДПІ здійснено 33 виїзди та надано 40 адміністративних послуг. 

Крім того, у рамках угод про співпрацю між Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області (ГУ ДПС) та територіальними громадами (ТГ) організовані чергування працівників ДПІ у ЦНАПах. Кожен мешканець громади має можливість без додаткових витрат часу та коштів отримати консультацію та вирішити питання без відвідування ЦОПу ДПІ. Так, на звітний період на Нікопольщині працівниками ДПІ здійснено 51 виїзд. Під час роботи прийнято 1 849 відвідувачів та надано 1 178 адміністративних послуг та 361 іншу послугу, 1 224 консультації.

У січні – серпні 2025 року до ЦОПу Дніпровської ДПІ (Правобережного відділу обслуговування платників, Лівобережного відділу обслуговування платників, Солонянського сектору обслуговування платників, Царичанського сектору обслуговування платників) за отриманням адміністративних послуг звернулось 79 789 платників податків, яким надано 76 665 адміністративних послуг (без врахування інших послуг).

Крім цього, за вісім місяців працівниками Дніпровської ДПІ здійснено 78 виїздів мобільного ЦОПу за адресами суб’єктів звернень та 206 виїздів мобільного ЦОПу до ЦНАПів. Під час роботи фахівцями ГУ ДПС надано 201 адміністративну послугу. 

На виконання угод про співпрацю між ГУ ДПС та ТГ, а також відповідно до затвердженого графіку чергування працівників Дніпровської ДПІ ГУ ДПС здійснюються виїзди та чергування в ЦНАПах ТГ. За вісім місяців поточного року фахівцями Дніпровської ДПІ здійснено 284 виїздів.

Протягом січня – серпня  Кам’янською ДПІ (у т. ч. Жовтоводським та Верхньодніпровським секторами Кам’янською ДПІ) надано 26 049 адміністративних послуг, у т. ч. 8 194 – в електронній формі.

Приймання відвідувачів здійснюється, як за принципом «живої черги», так і за попереднім записом до «електронної черги», а тому кожен відвідувач може спланувати свій візит до податкової в зручний для нього час.

Для обслуговування осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення для приймання облікових карток, заяв, повідомлень та видачі необхідних платникам документів фахівцями, задіяними у роботі мобільного ЦОПу, здійснюються виїзди на адресу за місцем проживання (перебування) особи за затвердженим графіком, що складається за попередньою домовленістю з громадянином. Так, за вісім місяців 2025 року працівниками Кам’янської ДПІ   здійснено 45 виїздів та надано 71 адміністративні послуги. 

Також, за угодами про співпрацю з ТГ щодо чергування в ЦНАПах здійснюється виїзди мобільного ЦОПу. За період з січня по серпень 2025 року працівниками Кам’янської ДПІ здійснено 118 чергуваннь в ЦНАПах Кам’янського району, під час яких надано 2 083 адміністративні, сервісні та інші послуги.

Протягом серпня 2025 року працівниками Криворізької ДПІ забезпечено обслуговування 5 394 суб’єктів звернень та надано 5 176 адміністративних послуг. Слід зазначити, що за вказаний період значна кількість відвідувачів ЦОП скористалась можливістю запису в «електронну чергу», що є зручно та комфортно.  

З метою забезпечення зручних та доступних умов для отримання послуг і сервісів фізичними та юридичними особами, розширення кола суб'єктів звернень, які мають можливість звернутись до мобільного ЦОПу. 

Фахівцями Криворізької ДПІ на постійній основі здійснюються виїзди та чергування і у ЦНАПах ТГ та в Прозорому офісі соціальних послуг Тернівської районної у місті ради. Крім того здійснюються адресні виїзди мобільного ЦОПу до платників, що відносяться до мало мобільних груп населення з обмеженими фізичними можливостями. 

Протягом серпня місяця поточного року було забезпечено 11 виїздів мобільного ЦОПу, за результатами роботи співробітниками податкової інспекції було здійснено обслуговування 737 суб’єктів звернень, з яких, 191 – надані адміністративні послуги та усні консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи. 

Системне усунення бар’єрів відбувається на рівні держави. Податкова служба 

спрямовує свою діяльність, щоб комфорт і доступність стали не привілеєм, а нормою для кожної людини.

Взаємодія податківців з громадськістю та бізнес-спільнотою відбувається за принципами доступності, зручності, прозорості та безбар’єрності. Особлива увага приділяється інформаційному та цифровому напрямкам безбар’єрності – отриманню адміністративних послуг платниками податків, а також доступності онлайн сервісів ДПС, таких як Електронний кабінет та мобільний застосунок «Моя податкова» від ДПС. 

Безбар’єрність передбачає створення умов, в яких всі люди, незалежно від їх фізичних чи інших особливостей, мають рівний доступ до різних аспектів суспільного життя. В ЦОПах ДПІ поза чергою здійснюється обслуговування осіб з інвалідністю, військових, осіб з маленькими дітьми. В приміщенні ЦОПів облаштовані дитячі куточки з розмальовками, іграми та забавками для дітей.

Податкова – це сучасно і людяно. Менше черг, більше онлайн-сервісів.

 

Звернення громадян за січень – вересень 2025 року

Всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів є пріоритетним напрямком роботи органів державної влади, відповідальним обов’язком службових осіб, фактором забезпечення суспільно-політичної та економічної стабільності в державі. 

На виконання вимог Закону України від 2 жовтня 1996 року № 393/96-ВР "Про звернення громадян" (далі – Закон № 393) та Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", ГУ ДПС забезпечено можливість реалізації громадянами конституційного права на звернення. 

ГУ ДПС здійснюється розгляд звернень громадян, які надійшли, як у письмовому так і в електронному вигляді на електронні поштові скриньки, у тому числі Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., безпосередньо до ГУ ДПС, за завданням ДПС України та від державної установи  "Урядовий контактний центр", "Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА" та  сервісу "Пульс".

Так, за січень - вересень 2025 року до ГУ ДПС надійшло 772 звернення громадян, з них: 772 заяви.

Загальна тематика письмових звернень:     

-           інформування про ухилення від сплати податків – 472 звернення (61,1%);

-           контрольно-перевірочна робота – 57 звернень (7,4%);

-           податок на майно – 118 звернень (15,3%)

-           аграрна політика та земельні відносини – 25 звернень (3,2%);

-           єдиний соціальний внесок – 16 звернень (2,1%); 

-   відмова в отриманні реєстраційних номерів облікових карток платників податків – 15 звернень (2%)

-           інші питання – 69 звернень (8,9%).

У порівнянні з аналогічним періодом 2024 року загальна кількість звернень платників податків у 2025 році збільшилась на 227 одиниць (січень - вересень 2025 – 545 звернень).

На виконання статей 22, 23 Закону № 393 в ГУ ДПС передбачено проведення особистого прийому громадян керівниками ГУ ДПС та керівниками структурних підрозділів ГУ ДПС.

Прийом громадян проводиться відповідно до затвердженого графіку, не рідше двох разів на місяць.

У січні – вересні  2025 року посадовими особами ГУ ДПС проведено 8 особистих прийомів громадян.

У порівнянні з аналогічним періодом 2024 року загальна кількість проведення особистих прийомів у 2025 році збільшилась на 1 одиницю (січень - вересень 2024 – 7 особистих прийомів).

 

Результати опрацювання інформації, отриманої від ДПС України, сервісу "Пульс", державної установи "Урядовий контактний центр" та "Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА"

Всього за січень - вересень 2025 року до сервісу "Пульс"  на розгляд надійшло 95 інформаційних карток зі зверненнями від фізичних і юридичних осіб щодо, дій або бездіяльності працівників структурних підрозділів ГУ ДПС (далі -  звернення). 

Найбільшу питому вагу складають звернення з наступних питань: 

-           Щодо нарахувань в ІКП – 49 звернень (51,6%);

-           Щодо отримання адміністративної послуги – 11 звернень  (11,57 %); 

-           Щодо роботи ЦОП – 1 звернення  (1,1%);

-           Відмова у реєстрації звітності в електронному вигляді – 2 звернення (2,1%)

-           Не надання відповіді на усні або письмові звернення - 21 звернень (22,1 %)

-           проблеми при реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних - 2 звернення (2,1 %),

-           проблема при отриманні податкової знижки – 2 звернення (2,1 %) 

 

За січень – вересень 2025 року ГУ ДПС забезпечено своєчасний розгляд 159 звернень, які надійшли на розгляд від державної установи "Урядовий контактний центр" і 26 звернень, що надійшли на "Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА".

Загальна тематика  159 письмових звернень, які надійшли на розгляд від державної установи "Урядовий контактний центр":

-           питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 55 (34,6%);

-           контрольно-перевірочна робота – 30 (18,9%);

-           надання податкових консультацій оподаткування спадщини та інші питання - 27 (17,0%);

-           отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 14 (8,8%);

-           податкова заборгованість - 14 (8,8%);

-           отримання довідки про доходи – 4 (2,5%);

-           податкова знижка - 3 (1,9%);

-           інші питання – 12 (7,5%).

 

На "Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА" надійшло  26 звернень.      Загальна тематика письмових звернень, які надійшли на розгляд  від "Гарячої лінії голови Дніпропетровської ОДА":

-           питання щодо сплати земельного податку, податку на додану вартість, податку на майно, єдиного внеску – 10 звернень (38,5%); 

-           контрольно-перевірочна робота – 9 (34,6%); 

-           отримання чи відмова від реєстраційного номера облікової картки платника податків – 2 (7,7%);

-           отримання довідки про доходи – 2 (7,7%);

-           інші питання – 3 (11,5%).

У порівнянні з аналогічним періодом 2024 року загальна кількість звернень платників податків, які надійшли на розгляд від державної установи "Урядовий контактний центр" у 2025 році збільшилась на 53 одиниці (січень - вересень 2024 – 106 звернень) та кількість звернень на "Гарячу лінію голови Дніпропетровської ОДА" збільшилась на 18 одиниць (січень - вересень 2024 – 8 звернень).

 

 


  • РОБОТИ З БЛАГОУСТРОЮ РАЙОНУ
  • РОБОТИ З БЛАГОУСТРОЮ РАЙОНУ
  • РОБОТИ З БЛАГОУСТРОЮ РАЙОНУ
  • РОБОТИ З БЛАГОУСТРОЮ РАЙОНУ

Протягом тижня комунальними службами КП "Сансервіс", ТОВ "Весташляхбуд", ТОВ "Екоспецтранс", підрядними організаціями виконувались роботи з впорядкування територій району. Постійно триває прибирання вулиць, зупинок громадського транспорту, дитячих та спортивних майданчиків, парків, скверів, зелених зон. Здійснюються роботи по догляду за квітниками, чагарниками, виконується полив дерев, покіс трави та карантинних рослин, обрізка та прибирання гілля. Виконується ремонт асфальтного покриття. Просимо всіх, без винятку, дотримуватись Правил благоустрою, зберігати чистоту й порядок.


  • Черговий
  • Черговий
  • Черговий

В районі черговий "ЧИСТИЙ ЧЕТВЕР" . Проведені роботи з прибирання та підмітання випадкового сміття, прибордюрної частини, очищення опор від об'яв на території району.

Дякуємо Вам за чисті вулиці району!!!