Положення про відділ економіки та промисловості

 1.Загальні положення

1.1. Відділ економіки та промисловості виконкому Покровської районної в місті ради (надалі - відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету районної в місті ради, утворюється районною в місті радою в межах затвердженої нею структури й загальної чисельності.

1.2. Відділ утворюється й ліквідується відповідно до ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішенням районної в місті ради за пропозицією голови районної в місті ради.

1.3. Відділ підзвітний й підконтрольний районній в місті раді, підпорядкований її виконавчому комітету та голові районної в місті ради.

1.4. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, нормативно-правовими актами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, рішеннями міської та районної в місті рад та їх виконавчих комітетів, розпорядженнями міського голови та голови районної в місті ради, у межах делегованих повноважень – постановами Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади, Регламентом виконавчого комітету Покровської районної в місті ради, Системами управління з якості та інформаційної безпеки виконкому районної в місті ради, Інструкцією з діловодства в органах місцевого самоврядування міста, а також цим Положенням.

  1. Основні завдання та функції

2.1. Сприяння комплексному соціально-економічному та культурному розвитку району.

2.2.  Проведення моніторингу розрахунків населення району за спожиті енергоносії та комунальні послуги.

2.3. Забезпечення належного функціонування підприємств комунальної форми власності, що розташовані на території району щодо збереження та утримання комунального майна територіальної громади міста.

2.4. Координація реалізації заходів промислових підприємств, установ та організацій у сфері охорони навколишнього природного середовища.

  1. Обов'язки

3.1. Виконання нормативно-правових актів вищих органів державної влади, рішень міської та районної в місті рад, їх виконавчих комітетів, розпоряджень міського голови та голови районної в місті ради в межах наданих повноважень.

3.2. Підготовка Програми соціально-економічного та культурного розвитку району, подання її на затвердження районній в місті раді, організація її виконання, надання звітів про хід і результати її виконання.

3.3. Підготовка пропозицій виконкому міської ради щодо Програми  соціально-економічного та культурного розвитку району з питань, пов'язаних із соціально-економічним та культурним розвитком району, задоволенням потреб населення.

3.4. Надання пропозицій та участь у реалізації заходів міської Програми соціально-економічного розвитку міста на території району та Стратегічного плану розвитку міста Кривого Рогу на відповідні роки.

3.5. Координація роботи щодо залучення на договірних засадах суб’єктів господарювання до участі в соціально-економічному розвитку району в місті.

3.6. Участь у складанні балансів фінансових, трудових ресурсів, грошових доходів і видатків, необхідних для управління соціально-економічним і культурним розвитком території району. 

3.7. Здійснення попереднього розгляду планів використання природних ресурсів місцевого значення на території району, унесення пропозицій щодо розміщення, спеціалізації та розвитку суб’єктів господарювання, унесення у разі потреби до відповідних органів виконавчої влади пропозиції з цих питань.

3.8. Участь у розробці заходів з економії паливно-енергетичних ресурсів, в упровадженні нетрадиційних і відновлювальних джерел енергії, використанні вторинних ресурсів і відходів виробництва.

3.9. Підготовка інформації про порушення здійснення операцій з металобрухтом до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України.

3.10. Розгляд проєктів планів підприємств і організацій, що  належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, унесення до них зауважень і пропозицій, контроль за їх виконанням.

3.11. Надання пропозицій виконкому міської ради на розміщення на договірних засадах замовлень на виробництво продукції, виконання робіт (послуг), необхідних для території району.

3.12. Забезпечення функціонування та постійне удосконалення системи управління якістю адміністративних, інших публічних послуг та інформаційної безпеки у виконкомі районної в місті ради.

3.13. Проведення аналізу та узагальнення основних річних (квартальних) результативних показників господарської діяльності суб’єктів господарювання, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Кривого Рогу та розташовані на території району, і подання їх до відповідних галузевих відділів, управлінь, інших виконавчих органів міської ради.

3.14. Ужиття заходів спільно з виконавчими органами міської ради щодо покращення фінансового стану та утримання суб’єктів господарювання, що належать до комунальної власності та розташовані на території району, ліквідації їх збитковості та підвищення прибутковості, унесення пропозицій з проведення санації, зміни структури їх управління.

3.15. Підготовка  пропозицій до міської ради щодо створення, ліквідації,  реорганізації, перепрофілювання закладів, установ комунальної власності, шо розташовані на території району; спільно з уповноваженими органами виконкому міської ради здійснення за дорученням  міської ради заходів з їх ліквідації, реорганізації, перепрофілювання.

3.16. Організація та проведення інвентаризації майна, розташованого на території району:

3.16.1 комунальних підприємств, закладів, установ;

3.16.2 суб’єктів інших форм власності, на балансі яких перебуває майно комунальної власності на праві господарського відання/оперативного управління;

3.16.3 спільно з виконавчими органами міської ради, у підпорядкуванні яких перебувають комунальні підприємства, заклади, установи, аналізу матеріалів інвентаризації, що надають до управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради.

3.17. Забезпечення шляхом взаємодії із суб’єктами господарювання збереження об'єктів нерухомості та інших основних засобів, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Кривого Рогу та розташовані на території району, їх ефективне використання, недопущення існування покинутих напризволяще об’єктів.

3.18. Участь у роботі комісій зі списання основних засобів, що належать до комунальної власності й розташовані на території району, обстеженні та ліквідації об’єктів.

3.19. Контроль спільно з управлінням комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради й балансоутримувачами стану утримання та збереження майна Криворізької міської територіальної громади, виконання умов договорів оренди, своєчасності надходження орендної плати й комунальних платежів, цільове використання об’єктів оренди; участь у обстеженні технічного стану об'єктів оренди.

3.20. Ужиття заходів щодо виявлення безхазяйного та відумерлого майна на території району, забезпечення його збереження, збір документів, необхідних для передачі такого майна до комунальної власності територіальної громади відповідно до діючого в місті порядку.

3.21. Здійснення на території району заходів щодо реалізації екологічної політики України, екологічних прав громадян та рішень міської ради з цих питань.

3.22. Участь у підготовці проєктів регіональних та місцевих програм охорони довкілля.

3.23. Інформування населення району про стан навколишнього природного середовища; організація екологічної освіти та виховання громадян.

3.24. Участь у проведенні необхідних заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до визначеного законодавства.

3.25. Здійснення на території району контролю за дотриманням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

3.26. Підготовка пропозицій:

3.26.1 на розгляд міської ради щодо ухвалення рішень про організацію територій і об’єктів природо-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають особливій охороні, та підготовка клопотання перед відповідними державними органами про оголошення природних та інших об’єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам’ятки  природи, історії або культури, які охороняються законом;

3.26.2 до відповідних органів для прийняття заходів реагування до суб’єктів господарювання в разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

3.27. Сприяння організації за охороною водойм, додержання режиму використання територій водоохоронних зон і прибережних захисних смуг, охорони і збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду на території району

3.28. Виявлення безхазяйних відходів, розміщених на території району, та вжиття заходів для визначення їх власника.

3.29. Інформування відповідних державних органів щодо порушень юридичними особами вимог законодавства, на території району у сфері поводження з виробничими відходами.

3.30. Координація діяльності підприємств, установ та організацій, розташованих на території району, незалежно від форм власності та підпорядкування у сфері охорони навколишнього природного середовища.

3.31. Інформування населення району щодо збирання й заготівлі окремих видів відходів як вторинної сировини.

3.32. Сприяння зовнішньоекономічним зв’язкам підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, розташованих на території району.

3.33. Розробка заходів, спрямованих на залучення іноземних інвестицій для створення нових робочих місць.

3.34. Організація проведення роботи щодо оформлення спеціальної бюджетної дотації фізичним особам та суб’єктам господарювання, незалежно від форми власності, з метою державної підтримки розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції.

3.35. Підготовка документів щодо реєстрації пасіки за місцем проживання фізичної особи або за місцезнаходженням юридичної особи, яка займається бджільництвом.

3.36. Забезпечення дотримання вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян, які направляються у відділ.

3.37. Забезпечення інформаційної підтримки ресурсів, розміщення на офіційному вебпорталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр», які за своїм змістом належать до компетенції відділу; удосконалення їх структури та змісту.

3.38. Здійснення адміністративних, інших публічних послуг для суб’єктів звернення, що надаються через Центр адміністративних послуг «Віза» («Центр Дії») виконкому Криворізької міської ради в обсязі, який визначається рішенням виконкому районної в місті ради.

3.39. Здійснення моніторингу наповнюваності та організація контролю за функціонуванням місць паркування на території району.

3.40. Розгляд та надання відповіді на інформаційні запити, у терміни, визначені Законом України «Про доступ до публічної інформації».   

3.41. Виконання інших доручень керівництва виконкому районної в місті ради.

  1. Права

4.1. Брати участь у роботі пленарних засідань районної в місті ради, засідань виконкому районної в місті ради, постійних комісій, розробляти і виносити проєкти рішень на розгляд районної в місті ради та її виконавчого комітету, проєкти розпоряджень голови районної в місті ради з питань, що належать до компетенції відділу.

4.2. Одержувати в установленому порядку від суб'єктів господарювання інформаційні матеріали, необхідні для виконання покладених на відділ завдань, згідно з чинним законодавством.

4.3. Використовувати в установленому порядку відповідну інформацію та інші дані від підприємств, установ та організацій, їх філій та відділень незалежно від форм власності, необхідні для виконання посадових обов’язків.

 4.4. Брати участь у перевірках підприємств, установ та організацій згідно з чинним законодавством та у межах наданих повноважень.

4.5. Готувати і скликати у встановленому порядку наради з питань, що належать до компетенції відділу.

4.6. Здійснювати контроль за виконанням умов договорів купівлі-продажу комунального майна відповідно до графіків перевірок управління комунальної власності міста виконкому міської ради.

  1. Організація роботи

5.1. Відділ працює відповідно до перспективних і поточних планів, що затверджуються рішенням виконкому районної в місті ради, та календарних планів роботи виконавчого комітету, що затверджуються головою районної в місті ради.

5.2. Прийом на роботу працівників відділу здійснюється відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»  шляхом призначення головою районної в місті ради на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою чинним законодавством України.

5.3. Відділ очолює завідувач. У разі відсутності завідувача його обов’язки виконує спеціаліст відділу на підставі розпорядження голови районної в місті ради.

5.4. Завідувач відділу:

5.4.1 несе персональну відповідальність за виконання покладених на відділ завдань, законність прийнятих ним рішень;

5.4.2 визначає обов’язки працівників відділу та здійснює контроль за їх виконанням;

5.4.3 представляє відділ в усіх установах, підприємствах та закладах;

5.4.4 формує кадровий резерв на працівників відділу;

5.4.5 подає пропозиції голові районної в місті ради щодо:

5.4.5.1 заміщення вакансій у відділі;

5.4.5.2 присвоєння посадовим особам чергових рангів;

5.4.5.3 заохочення працівників відділу за результатами роботи;

5.4.5.4 структури відділу;

5.4.5.5 установлення розміру надбавок посадовим особам;

5.4.5.6 застосування стягнень за порушення трудової та виконавської дисципліни.

 5.5. Працівники відділу виконують обов’язки відповідно до посадових інструкцій.