1.Загальні положення
- Відділ житлово-комунального господарства виконкому Покровської районної в місті ради (надалі - Відділ) є структурним підрозділом виконавчого комітету районної в місті ради.
- Відділ утворюється й ліквідується відповідно до ст. 54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішенням районної в місті ради в межах затвердженої нею структури за пропозицією голови районної в місті ради.
- Відділ підзвітний, підконтрольний районній в місті раді, підпорядкований її виконавчому комітету та голові районної в місті ради.
- До складу відділу входить сектор з питань будівництва, регулювання земельних відносин та індивідуальної житлової забудови.
- Відділ має печатку та штамп зі своїм найменуванням.
- Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами Президента України, рішеннями міської, районної в місті рад та їх виконавчих комітетів, розпорядженнями міського голови, голови районної в місті ради, у межах делегованих повноважень – постановами Кабінету Міністрів України та нормативно-правовими актами інших органів виконавчої влади, Регламентом виконавчого комітету районної в місті ради, Системами управління якістю та інформаційною безпекою, інструкцією з діловодства в органах місцевого самоврядування, а також цим Положенням.
2.Основні завдання та функції
2.1. Забезпечення комплексного розвитку житлово-комунального господарства району з метою максимального задоволення запитів населення з усіх видів житлових і комунальних послуг, координація основних заходів щодо підготовки житлового фонду до роботи в осінньо-зимовий період, безперебійної роботи об’єктів тепло-, водо-, газопостачання.
2.2. Здійснення контролю за організацією обслуговування населення підприємствами житлово-комунального господарства всіх форм власності з метою забезпечення споживачів житлово-комунальними послугами належного рівня та якості.
- Залучення на договірних засадах суб’єктів господарювання до участі в соціально-економічному розвитку району в місті, координація цієї роботи на території району.
3.Обов’язки
- Організація роботи з:
3.1.1 благоустрою автошляхів, тротуарів, кладовищ, пляжів, громадських вбиралень, зупиночних павільйонів, пам'ятників, меморіалів, зелених насаджень, визначення стану та відновної вартості останніх шляхом обстеження, а також видачі ордерів на їх знесення;
3.1.2 ліквідації несанкціонованих звалищ сміття;
3.1.3 дотримання вимог санітарного стану району;
3.1.4 придбання та встановлення елементів благоустрою (зупиночних павільйонів, обладнання (елементів) дитячих, спортивних та інших майданчиків, дорожніх знаків відповідно до схем організації дорожнього руху та/або приписів патрульної поліції, тощо);
3.1.5 капітального та поточного ремонтів, реконструкції, утримання об’єктів благоустрою, зокрема територій загального користування, модульних тимчасових споруд для укриття населення, що перебувають у межах району;
3.1.6 ремонту та фарбування фасадів, майданчиків відпочинку, розміщення малих архітектурних форм, благоустрою та озеленення територій після погодження з управліннями містобудування і архітектури, земельних ресурсів, благоустрою та житлової політики виконкому міської ради.
3.2. Здійснення контролю за:
3.2.1 станом благоустрою об’єктів, їх охороною та відновленням, усуненням розкопів, наявністю люків на інженерних мережах та притягненням до відповідальності порушників благоустрою й санітарного стану району;
3.2.2 організацією збирання, транспортування, знешкодження побутових відходів та трупів тварин;
3.2.3 додержанням громадянами, суб’єктами господарювання Правил утримання домашніх тварин у м. Кривому Розі; благоустрою у місті Кривому Розі;
3.2.4 належною експлуатацією житлового фонду та інженерних комунальних мереж на території району, залучення органів самоорганізації населення до вирішення цих питань;
3.2.5 додержанням юридичними та фізичними особами вимог законодавства у сфері поводження з побутовими відходами та повідомлення про правопорушення до відповідних органів;
3.2.6 належною організацією обслуговування населення підприємствами, що надають комунальні та транспортні послуги.
3.3. Унесення до виконкому міської ради пропозицій щодо формування міської маршрутної мережі пасажирського транспорту й мережі стоянок таксі.
3.4. Надання пропозицій щодо зручного для населення режиму роботи підприємств комунального господарства, що належать до комунальної власності міста, та інших форм власності.
3.5. Підготовка проєктів рішень про визначення видів та затвердження переліку об’єктів для виконання безоплатних суспільно корисних робіт у виді громадських робіт для засуджених та правопорушників за вироком (ухвалою) суду.
3.6. Ведення оперативного обліку житлового фонду та нежитлових приміщень, здійснення контролю за їх використанням.
3.7. Забезпечення:
3.7.1 розподілу та надання житла, що належить до комунальної власності, розташованого на території району, у разі наявності погодження департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому міської ради, у тому числі кімнат у гуртожитках комунальної власності;
3.7.2 щорічної перереєстрації громадян, які перебувають на квартирному обліку у Книзі обліку осіб;
3.7.3 виконання затверджених загальнодержавних та місцевих програм розвитку соціального житла та житла з фонду для тимчасового проживання;
3.7.4 проведення інвентаризації гуртожитків, розташованих на території району;
3.7.5 відселення громадян з аварійного житла;
3.7.6 видання дублікатів свідоцтв про право власності на нерухоме майно у зв’язку з їх втратою, пошкодженням чи зіпсуванням, які були оформлені та видані відповідним органом.
3.8. підготовка проєктів рішень про передачу житла у приватну власність громадян та видання свідоцтв про право власності.
3.9. Надання консультативної, організаційно-методичної допомоги будинковим, квартальним і вуличним комітетам, об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку, асоціаціям власників житлових будинків, громадським організаціям з питань утримання і збереження житлового фонду та реалізації заходів щодо поліпшення санітарного стану та благоустрою жилих будинків і прибудинкових територій.
3.10. Сприяння:
3.10.1 розширенню житлового будівництва; надання допомоги громадянам, які мають потребу в житлі;
3.10.2 власникам квартир (будинків) у їх обслуговуванні та ремонті;
3.10.3 створенню об'єднань співвласників багатоквартирного будинку, інших суб’єктів господарювання з утримання житлового фонду, об’єктів благоустрою;
3.10.4 забезпеченню реалізації житлових прав мешканців гуртожитків, розташованих на території району, шляхом проведення організаційних заходів щодо передачі відомчих гуртожитків до комунальної власності міста.
3.11. Взаємодія із житлово-будівельними кооперативами, гаражними кооперативами, садівничими товариствами, об’єднаннями співвласників багатоквартирного будинку.
3.12. Проведення обстеження об’єктів житлово-комунального господарства; здійснення підготовки матеріалів з прийому житлового та нежитлового фондів і об’єктів благоустрою, інженерних мереж до комунальної власності міста.
3.13. Участь у проведенні конкурсів з призначення управителя багатоквартирного будинку.
3.14. Здійснення збору та аналізу інформації про діяльність підприємств житлово-комунального господарства, розташованих на території району.
3.15. Розгляд конфліктних ситуацій, що виникають між власниками суміжних квартир, у зв’язку з переведенням житлових приміщень з житлового в нежитловий фонд, їх переобладнанням, реконструкцією й подальшою експлуатацією за іншим призначенням.
3.16. Виявлення випадків порушення правил користування приміщеннями житлових будинків і прибудинковими територіями, самовільного переобладнання та перепланування житлових будинків, використання житлових та допоміжних приміщень багатоквартирного будинку за іншим призначенням, знищення чи пошкодження зелених насаджень.
3.17. Участь в обстеженні та здійснення відповідно до законодавства заходів щодо визнання житлових будинків і гуртожитків непридатними для проживання або аварійними, визначення їх відповідності технічним і санітарним нормам та надання пропозицій щодо їх подальшого використання.
3.18. Ужиття заходів щодо виявлення безхазяйного та відумерлого майна на території району (житловий фонд, гаражі, садибні будинки), збір документів, необхідних для передачі такого майна до комунальної власності міста відповідно до діючого в місті порядку.
3.19. Підготовка проєктів рішень районної в місті ради та її виконкому, розпоряджень голови районної в місті ради з питань, що належать до компетенції Відділу.
3.20. Розроблення заходів щодо утилізації залишків сухої рослинності й опалого листя з метою недопущення їх спалення на території житлової забудови районів, здійснення контролю за їх виконанням.
3.21. Надання адміністративних, інших публічних послуг згідно з вимогами чинного законодавства України та в межах повноважень Відділу.
3.22. Планування діяльності з підготовки та оприлюднення проєктів регуляторних актів, перегляд, відстеження результативності їх впливу.
3.23. Доведення до суб’єктів господарювання вимог нових нормативних актів, проведення нарад, семінарів з питань, що стосуються їх діяльності.
3.24. Забезпечення упровадження й функціонування системи управління якістю та інформаційною безпекою адміністративних, інших публічних послуг у Відділі.
3.25. Здійснення обліку:
3.25.1 громадян, які відповідно до законодавства потребують поліпшення житлових умов, у тому числі тих, що мають право на доступне житло;
3.25.2 громадян, які мають право на отримання квартири, садибних (одноквартирних) житлових будинків з житлового фонду соціального призначення та фонду житла для тимчасового проживання;
3.25.3 суб’єктів господарювання, що ведуть облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов, за місцем роботи;
3.25.4 аварійного житла.
3.26. Формування:
3.26.1 списків громадян, які потребують поліпшення житлових умов, за місцем проживання та місцем роботи, громадян, які мають право на доступне житло; перевірка облікових справ зазначених громадян;
3.26.2 переліку документів, що підтверджують право громадян на отримання житла, обґрунтованість визнання у визначеному порядку громадянина малозабезпеченим та таким, що потребує надання соціального житла або житла з фонду для тимчасового проживання.
3.27. Контроль:
3.27.1 стану обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, за місцем роботи;
3.27.2 використання соціального житла за призначенням та житла з фонду для тимчасового проживання.
3.28. Ведення щорічного моніторингу сукупного доходу громадян, які перебувають на соціальному квартирному обліку та на обліку громадян, які потребують надання житлового приміщення з фонду для тимчасового проживання або вже отримали таке житло.
3.29. Щорічне інформування територіальної громади району про ведення обліку громадян, які користуються правом на отримання соціального житла в позачерговому, першочерговому порядку й у порядку загальної черги, про надання соціального житла на власному вебсайті в мережі Інтернет та в місцевих друкованих засобах масової інформації.
3.30. Підготовка договорів (укладення, розірвання) найму соціального житла та житла з фонду для тимчасового проживання, інших договорів найму житла, що перебуває в комунальній власності міста; здійснення контролю за їх виконанням.
3.31. Оформлення і видача ордерів на заселення громадян у надане житлове приміщення, у тому числі на кімнати в гуртожитках комунальної власності.
3.32. Оформлення і видача охоронних свідоцтв (броні) на житлові приміщення та обмінні ордери на квартири, що належать до комунальної власності міста.
3.33. Здійснення заходів щодо ведення в установленому порядку єдиного державного реєстру громадян, які потребують поліпшення житлових умов.
3.34. Розгляд і внесення до виконкому міської ради пропозицій до планів і програм будівництва та реконструкції об'єктів на території району.
3.35. Розгляд та вирішення конфліктних ситуацій, що виникають між власниками суміжних домоволодінь, у зв'язку з порушеннями пожежних, санітарних та будівельних норм при будівництві житлових будинків, господарчих будівель, посадках зелених насаджень, установленні огорож тощо.
3.36. Виявлення випадків самочинного будівництва індивідуальних житлових будинків, гаражів, допоміжних господарських будівель та інших споруд; ужиття заходів з усунення виявлених порушень.
3.37. Підготовка проєктів рішень про переведення дачного чи садового будинку, що відповідають державним будівельним нормам, у житловий будинок або про відмову в такому переведенні.
3.38. Здійснення огляду земель та внесення інформації, отриманої за його результатами, до Єдиної інформаційної системи державного контролю за використанням та охороною земель, сформованої на базі комп’ютерної програми «Муніципальна база даних» Криворізької міської ради, щодо:
використання фізичними та юридичними особами земельних ділянок Криворізької міської територіальної громади при здійсненні господарської діяльності без оформлених згідно з чинним законодавством прав на них для розміщення:
об’єктів нерухомого майна;
тимчасових споруд підприємницької діяльності;
3.38.2 самовільного зайняття земельних ділянок;
3.38.3 невиконання заходів, спрямованих на захист земель від заростання бур’янами, чагарниками при здійсненні господарської діяльності;
3.38.4 строків повернення тимчасово зайнятих земель, що використовуються для здійснення підприємницької діяльності, приведення їх у стан, придатний для використання за призначенням;
3.38.5 здійснення фізичними та юридичними особами державної реєстрації прав на земельні ділянки, надані їм для провадження господарської діяльності;
3.38.6 додержання громадянами індивідуальної житлової забудови правил добросусідства.»;
3.39. Розгляд звернень щодо земельних спорів власників і користувачів індивідуальної забудови. Проведення обстежень земельних ділянок. За результатами розгляду земельних спорів підготовка відповідних проєктів рішень.
3.40. Підготовка проєктів рішень щодо уточнення, змінення, присвоєння, коригування та анулювання поштової адреси.
3.41. Взаємодія з відділами, управліннями, іншими виконавчими органами міської ради, центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів, правоохоронними органами щодо забезпечення оформлення суб’єктами господарювання та громадянами права користування земельними ділянками згідно з чинним законодавством України.
3.42. Здійснення електронного обліку землекористувачів району та надання інформації до муніципальної бази даних обліку землекористувань.
3.43. Сприяння організації обстеження зелених насаджень, а саме:
участь у здійсненні обстеження зелених насаджень на території району;
участь у визначенні відновної вартості зелених насаджень та здійсненні контролю за її сплатою.
3.44. Здійснення необхідних заходів щодо ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій відповідно до закону, залучення у визначеному законодавством порядку до цих робіт суб’єктів господарювання та населення району.
3.45. Надання пропозицій до виконавчих органів міської ради щодо визначення в межах району території для розміщення відходів.
3.46. Забезпечення дотримання вимог законодавства щодо розгляду звернень громадян.
3.47. Забезпечення реалізації прав громадян на використання електронних інформаційних ресурсів міста, організацію зворотнього зв’язку, об’єктивний і своєчасний розгляд звернень, що надходять на сторінки порталу «Криворізький ресурсний центр».
3.48. Надання безоплатної первинної правової допомоги відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу», у тому числі здійснення особистого прийому осіб, які її потребують.
3.49. Виконання інших доручень керівництва виконкому районної в місті ради.
3.50. Здійснення заходів щодо виявлення та проведення демонтажу самовільно встановлених тимчасових (металевих) конструкцій для зберігання транспортних засобів на території району.
4.Права
4.1. Звертатися до керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів районної в місті ради з питань, що належать до компетенції відділу; отримувати від них інформацію, необхідну для виконання покладених на відділ завдань згідно з чинним законодавством України.
4.2. Брати участь у роботі пленарних засідань районної в місті ради, виконкому, розробляти і виносити проєкти рішень на розгляд районної в місті ради та її виконавчого комітету, проєкти розпоряджень голови районної в місті ради з питань, які входять до компетенції Відділу.
4.3. Готувати і скликати у встановленому порядку наради з питань, що входять до компетенції Відділу.
4.4. Запитувати і безкоштовно одержувати від комунальних житлових підприємств та підприємств тепловодопостачання необхідну інформацію для планування та аналізу роботи щодо забезпечення життєдіяльності мешканців району.
4.5. Приймати участь у проведенні сходів та зборів громадян за місцем проживання, святах вулиць, будинків, мікрорайонів.
5.Організація роботи
5.1. Відділ працює відповідно до перспективних і поточних планів, та календарних планів роботи виконкому районної в місті ради, що затверджуються головою районної в місті ради.
5.2. Прийом на роботу працівників Відділу здійснюється відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» шляхом призначення головою районної в місті ради на конкурсній основі або за іншою процедурою, передбаченою чинним законодавством України.
5.3. Відділ очолює завідувач, який має заступника. У разі відсутності завідувача його обов’язки виконує заступник.
5.4. Завідувач відділу:
5.4.1 несе персональну відповідальність за виконання покладених на Відділ завдань, законність прийнятих ним рішень;
5.4.2 визначає обов’язки працівників Відділу та здійснює контроль за їх виконанням;
- представляє Відділ в усіх установах, підприємствах та закладах;
- формує кадровий резерв на працівників відділу;
- подає пропозиції голові районної в місті ради та заступнику голови районної в місті ради з питань діяльності виконавчих органів щодо:
- заміщення вакансій у Відділі;
- присвоєння посадовим особам чергових рангів;
- заохочення працівників Відділу за результатами роботи;
- структури Відділу;
- установлення розміру надбавок посадовим особам;
- застосування стягнень за порушення трудової та виконавської дисципліни.
5.5. Відділ утримується за рахунок коштів районного в місті бюджету. Штатний розпис і фонд оплати праці працівників Відділу визначається головою районної в місті ради в межах загальної чисельності та фонду оплати праці працівників виконкому районної в місті ради.
5.6. Працівники Відділу виконують обов’язки відповідно до посадових інструкцій.