Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує

Руслан Кравченко: Надходження військового збору за перший квартал цього року перевищили 34 млрд гривень

У першому кварталі 2025 року надходження до бюджету  військового збору становлять 34,1 млрд гривень. Про це розповів Голова Державної податкової служби України Руслан Кравченко у своєму Телеграм-каналі.

«Це в 3,7 раза більше, ніж за цей же період минулого року. У січні – березні минулого року платники податків сплатили до бюджету майже 9,3 млрд гривень», – додав Руслан Кравченко.

Найбільше сплачено: 

м. Київ – 11,3 млрд грн,

Дніпропетровська область  – 3,9 млрд грн,

Львівська область – 2,5 млрд грн,

Харківська область – 2,2 млрд гривень.

«Вдячний всім платникам податків за свідому позицію. Це ресурс, який йде на підтримку наших військових, безпеку та перемогу України», – наголосив Голова ДПС.

Нагадуємо! 

Військовий збір сплачують усі категорії платників податків.

Ставки військового збору: 

ФОПи першої, другої та четвертої груп – 10 % від мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року (у 2025 році розмір щомісячного авансового внеску – 800 грн).  

Платники єдиного  податку третьої групи (крім е-резидентів) – 1 % від отриманого доходу щоквартально. 

Підприємці на загальній системі оподаткування – 5 % від чистого річного оподатковуваного доходу. 

З найманих працівників – 5 % від нарахованої заробітної плати.

Військовослужбовці та працівники ЗСУ, СБУ, Служби зовнішньої розвідки України, ГУР, Нацгвардії, Держприкордонслужби, Управління державної охорони України, Держспецзв’язку, Державної спеціальної служби транспорту України – 1,5 відсотка з доходу, одержаного у вигляді грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, які здійснюються відповідно до законодавства України (за винятком доходів, які звільняються від оподаткування військовим збором відповідно до підпункту 1.7 пункту 16 прим. 1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України).

Звільнені від сплати військового збору:

ФОПи першої та другої груп, податкові адреси яких знаходяться на окупованих територіях або територіях, на яких ведуться бойові дії,

ФОПи першої та другої груп, які працюють без найманих працівників, – на час відпустки (протягом одного календарного місяця щорічно) та у разі хвороби, яка триває більше 30 днів.

З  1 грудня 2024 року ставка військового збору збільшена до 5 %  відповідно до Закону України № 4015-ІХ від 10 жовтня 2024 року «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період дії воєнного стану». 

 

Національна стратегія доходів до 2030 року: пільговий режим з податку на прибуток підприємств для резидентів Дія Сіті

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що податок на прибуток підприємств (податок на прибуток) є важливим джерелом надходжень. 

Протягом 2021 – 2022 років в Україні було запроваджено декілька спеціальних режимів в межах чинної моделі податку на прибуток, метою яких є стимулювання секторальних або регіонально орієнтованих інвестицій.

Так, особливості оподаткування резидентів Дія Сіті спрямовані на стимулювання діяльності у сфері комп’ютерного програмування, консультування з питань інформатизації, діяльності із керування комп’ютерним устаткуванням, видання комп’ютерних ігор та інших програм, надання програмних продуктів у режимі «онлайн», освітньої діяльність у галузі ІТ, кібербезпеки проектування, виробництва безпілотних повітряних суден (літальних апаратів) та/або безпілотних водних (надводних, підводних) суден (апаратів) та/або безпілотних наземних транспортних засобів (апаратів, комплексів, платформ), комплектувальних виробів до зазначених суден, засобів (апаратів, комплексів, платформ), їх технічного обслуговування та ремонту, тощо. Для того, щоб бути зареєстрованим резидентом Дія Сіті суб’єкт господарювання має відповідати низці критеріїв. 

Преференції в частині сплати податку на прибуток для резидентів Дія Сіті: резиденти Дія Сіті можуть самостійно обрати один із двох варіантів оподаткування своїх доходів: податок на прибуток на особливих умовах (за ставкою 9 % до бази оподаткування, яка визначається на підставі операцій із розподілу прибутку та операцій, які прирівнюються до такого розподілу) або податок на прибутокна загальних підставах (за ставкою 18 %).

 

Як отримати податкову знижку?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що право громадян скористатися податковою знижкою передбачено для платників податку на доходи фізичних осіб (ПДФО), які протягом року здійснювали витрати, що підлягають компенсації з бюджету.

Так, з 01 січня по 31 грудня 2025 року можна подавати документи на отримання податкової знижки за витратами 2024 року.

Для отримання податкової знижки платник податків подає податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку. До такої декларації додаються підтверджувальні документи (копії квитанції, чеків, платіжних доручень, копії договорів про надання послуг, документи про ступінь споріднення тощо), а також пред’являє паспорт та реєстраційний номер облікової картки платника податків.

Податкова декларація подається за вибором платника податків в один із таких способів:

а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою в орган ДПС за місцем обліку;

б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) через Електронний кабінет.

 

Управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) спрямовано на підвищення рівня дотримання платниками податків податкових обов’язків

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що на виконання Національної стратегії доходів до 2030 року (НСД) Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі», яка набрала чинності 31.07.2024. 

Нагадуємо, що вищезазначений проєкт передбачає впровадження в організацію та діяльність Державної податкової служби України міжнародних підходів до управління, що ґрунтуються на управлінні податковими ризиками (комплаєнс-ризиками), з метою підвищення рівня дотримання платниками податків своїх податкових обов’язків.

Зосереджуючись на ідентифікації системних проблем та розробці стратегій для їх вирішення, ДПС активно працює над впровадженням системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками). Це є важливим етапом у діяльності ДПС, спрямованим на забезпечення дотримання платниками податків законодавства.

Такий підхід дозволяє не лише виявити та уникнути потенційних порушень, а й розробити систему стратегій для їх запобігання та вирішення, враховуючи комплексну природу податкових ризиків, а застосування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) значно збільшить ефективність функціонування податкової системи.

 

Про методологічну основу для практичної реалізації експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що постанова Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі» (далі – Постанова № 854) є методологічною основою та базовим документом для практичної реалізації експериментального проекту.

Запровадження системи управління податковими ризиками у ДПС забезпечує системність та єдиний підхід до управління ризиками дотримання податкового законодавства в роботі органів ДПС по всій вертикалі, зосередження зусиль податкових органів на найбільш проблемних питаннях в адмініструванні податків і зборів.

Постанова № 854 не встановлює жодних нових обов’язків або обмежень для платників податків. Для більшості платників, які прагнуть дотримуватися податкового законодавства, ДПС зосереджує зусилля на вжитті проактивних заходів впливу (сприятливих заходах впливу, спрямованих на допомогу платникам податків у розумінні виконання своїх податкових обов’язків), які реалізуються шляхом надання консультацій, інформаційно-довідкових послуг, здійснення сервісного обслуговування платників.

Реактивні заходи впливу є примусовими діями, спрямованими на мінімізацію попередніх випадків і запобігання майбутнім випадкам недотримання податкових обов'язків щодо реєстрації, подання звітності, декларування та сплати зобов'язань платниками податків. Такі заходи повинні включати широкий спектр заходів із здійснення податкового контролю та погашення податкового боргу.

 

Експортна операція здійснюється вперше за останні 12 календарних місяців: визначення ставки ПДВ для операцій з експорту окремих видів товарів

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, розміри ставок ПДВ встановлено ст. 193 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).

Зокрема, відповідно до п. 193.1 ст. 193 ПКУ ставки ПДВ встановлюються від бази оподаткування у таких розмірах:

а) 20 відсотків;

б) 0 відсотків;

в) 7 відсотків за операціями, визначеними у п.п. «в» п. 193.1 ст.193 ПКУ;

г) 14 відсотків за операціями, визначеними у п.п. «г» п. 193.1 ст. 193 ПКУ.

Відповідно до п.п. 97.2 п. 97 підрозділу 2 розділу XX ПКУ операції з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів оподатковуються за ставками податку, визначеними п. 193.1 ст. 193 ПКУ:

а) операції з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів, що здійснюються платниками податку на додану вартість, у яких за результатами операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів протягом попередніх 12 календарних місяців (до 11 листопада 2024 року – за фактичний наявний період, починаючи з 11 листопада 2023 року) сума неотриманих грошових коштів за операціями з експорту окремих видів товарів, за якими банком (банками) не був завершений валютний нагляд за дотриманням платником податку – резидентом установлених Національним банком України граничних строків розрахунків (після їх закінчення), не перевищує 20 відсотків загальної суми операцій з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів, щодо яких закінчилися встановлені Національним банком України граничні строки розрахунків, – оподатковуються за ставкою, визначеною п.п. «б» п. 193.1 ст. 193 ПКУ. Порядок розрахунку частки неотриманих грошових коштів за операціями з експорту окремих видів товарів та визначення переліку платників податків, які відповідають вимогам цього підпункту, визначаються Кабінетом Міністрів України;

б) операції з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів, що здійснюються платниками податку на додану вартість, не зазначеними в п.п. «а» цього підпункту, – оподатковуються за ставками, визначеними п.п. «а» і «г» п. 193.1 ст. 193 ПКУ для операцій з постачання таких товарів на митній території України. До таких операцій ставка, визначена п.п. «б» п. 193.1 ст. 193 ПКУ, застосовується виключно після підтвердження факту завершення розрахунків у встановленому цим пунктом порядку (шляхом складення та реєстрації розрахунку коригування до податкової накладної у порядку та на підставах, визначених п.п. «в» п. 97.4 цього пункту).

Отже, відповідно до п.п. 97.2 п. 97 підрозд. 2 розд. ХХ ПКУ операції з експорту окремих видів товарів оподатковуються за ставками ПДВ, визначеними п. 193.1 ст. 193 ПКУ, зокрема, відповідно до п.п. «б» цього підпункту операції з експорту окремих видів товарів, що здійснюються платниками ПДВ, не зазначеними в підпункті «а» цього підпункту, – оподатковуються за ставками, визначеними п.п. «а» і «г» п. 193.1 ст. 193 ПКУ для операцій з постачання таких товарів на митній території України, тобто 20 та 14 відсотків.

 

ДПС не штрафує за продаж особистих речей на Інтернет-майданчиках

Інформація, поширена низкою медіа про те, що податкова нібито почала штрафувати продавців з OLX, Promua, соцмереж та інших платформ і автоматично відстежує всі грошові перекази на рахунки осіб, навіть якщо вони продають онлайн особисті речі, не відповідає дійсності. 

Наголошуємо:

- продаж індивідуального майна (особистих речей) не розцінюється як підстава для фінансової або адміністративної відповідальності за порушення вимог чинного податкового законодавства;

- лише систематичний продаж та одночасно однорідний асортимент товарів має ознаки підприємницької (господарської) діяльності. Це не стосується реалізації індивідуального майна (особистих речей) громадянами за допомогою таких електронних торговельних платформ як OLX, Prom та будь-яких соцмереж;

- посилення контролю за інтернет-продажами здійснюється, щоб запобігти зловживанням та ухиленню від сплати податків саме в сфері підприємницької діяльності.

ДПС вкотре закликає суб’єктів господарювання, які залишаються в «тіні», привести свою діяльність у відповідність до вимог законодавства самостійно та добровільно: 

- офіційно зареєструватися як суб'єкт господарювання;

- здійснювати розрахунки через належним чином зареєстровані РРО/ПРРО; 

- дотримуватися податкового законодавства, щоб уникнути фінансової та адміністративної відповідальності у майбутньому.

 

Чи подається юридичною особою – платником єдиного податку 4 групи розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва разом із звітними податковими деклараціями?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Нормами п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) визначено, що сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають не пізніше 20 лютого поточного року:

- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), – контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки – контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);

- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) (далі – Розрахунок) – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;

- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

Водночас, формою Розрахунку, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26.12.2011 № 772 (із змінами), передбачено його подання до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податку.

Форма податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 (із змінами) (далі – Декларація).

Згідно з приміткою 16 до Декларації Розрахунок є невід’ємною частиною Декларації, надається відповідно до п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 глави 1 розд. XIV ПКУ.

У полі 6 заголовної частини Розрахунку зазначається найменування контролюючого органу за основним місцем обліку платника податку.

Враховуючи те, що у полі 6 заголовної частини Розрахунку зазначається найменування контролюючого органу за основним місцем обліку платника податку, та формою Розрахунку не передбачено його подання до контролюючого органу за місцем розташування земельної ділянки, то юридична особа – платник єдиного податку четвертої групи не подає такий Розрахунок разом із звітними Деклараціями до контролюючому органу за місцем розташування земельних ділянок (незалежно від місцезнаходження таких земельних ділянок – за основним або неосновним місцем обліку).

Розрахунок є невід’ємною частиною загальної Декларації, яка подається до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податку. При цьому у таблиці «До цієї податкової декларації додаються:» загальної Декларації у графі «Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва» проставляється позначка «+».

 

Національна стратегія доходів – удосконалення процедур податкового адміністрування

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що Національна стратегія доходів (далі – НСД), схвалена Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р – це дорожня карта реформування податкової системи, а також удосконалення процедур податкового адміністрування, яка необхідна для забезпечення потенціалу задоволення фіскальних потреб у середньостроковій перспективі.

Основні положення НСД узгоджені з МВФ та враховують міжнародну практику оподаткування, євроінтеграційні процеси, рекомендації Світового банку та ОЕСР.

Стратегічні цілі НСД:

- забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності через збереження рівня мобілізації доходів та зменшення потреби у зовнішньому фінансуванні;

- забезпечення адаптації законодавства України до законодавства ЄС та виконання міжнародних зобовʼязань України в частині податкової політики та адміністрування;

- зміцнення доброчесності та довіри до контролюючих органів через посилення антикорупційних заходів та підвищення прозорості і ефективності процедур управління;

- підвищення рівня дотримання податкового законодавства платниками податків та контролюючими органами;

- створення та впровадження сучасних цифрових рішень податкового адміністрування.

Успішна реалізація НСД забезпечить стабільне збільшення доходів бюджету, закриє можливості для ухилення від оподаткування, а також підвищить рівень дотримання податкового законодавства та боротьби з тіньовою економікою.

З актуальними матеріалами щодо впровадження НСД можна ознайомитися на вебпорталі ДПС України у рубриці «Національна стратегія доходів» https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/.

 

Листування за допомогою Електронного кабінету – зручний формат взаємодії з податковою службою

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що для надсилання листів (запитів, звернень тощо) (далі – Лист) в електронному вигляді до контролюючих органів платник має можливість скористатись меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету (ЕК) (https://cabinet.tax.gov.ua) .

Алгоритм направлення Листів

Крок 1

Увійти до приватної частини ЕК та вибрати меню «Листування з ДПС».

Крок 2

Сформувати Лист:

- обрати: регіон, в якому знаходиться контролюючий орган, контролюючий орган, тип документа, тематику звернення;

- заповнити короткий зміст Листа.

Крок 3

Завантажити Лист (прикріпити файл у форматі pdf розміром до 5 МБ).

Крок 4

Натиснути «Зберегти».

Крок 5

Підписати Лист за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). 

Крок 6

Натиснути «Відправити»

Інформація щодо отримання та реєстрації Листів міститься у режимі «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Інформація щодо відправлених Листів – у режимі «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

Для здійснення листування з контролюючими органами через ЕК платнику необхідно надіслати заяву про бажання отримувати документи через ЕК за формою:

- J1391602 – для юридичних осіб,

- F1391602 – для фізичних осіб.

Листування контролюючих органів з платниками податків, які подали таку заяву, здійснюється шляхом надіслання документа в ЕК з одночасним надісланням платнику на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання.

 

Деклараційна кампанія 2025

Подати податкову декларацію про майновий стан і доходи можна декількома способами:

- особисто або уповноваженою особою;

- поштою з повідомленням про вручення та описом вкладення не пізніше ніж за 5 днів до закінчення граничного строку подання;

- в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». 

 

Задекларована праця забезпечує найманим працівникам трудові і соціальні права

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області наголошує, що працювати за трудовим договором – вигідно!

Трудове законодавство гарантує найманому працівнику здорові та безпечні умови праці, оплачувані відпустки і лікарняні. Такий працівник у разі нещасного випадку на роботі отримає допомогу; якщо у оформленого працівника є малолітні діти, то такий працівник має право на пільги. Всього цього позбавлені незадекларовані працівники.

З моменту укладення трудового договору фізична особа є найманим працівником, який має трудові права й соціальні гарантії.

Роботодавець зобов’язаний:

перевіряти умови на робочих місцях,

надавати спецодяг і взуття, засоби індивідуального захисту,

організовувати навчання з охорони праці та медичні огляди.

Якщо ж умови праці шкідливі, найманий працівник отримуєте додаткову відпустку, підвищену оплату, ранній вихід на пенсію та інші пільги.

 

Інформація для платників акцизного податку

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.

Законом України від 04 грудня 2024 року № 4115-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо перегляду ставок акцизного податку на тютюнові вироби» (далі – Закон № 4115-ІХ) внесено зміни до Кодексу в частині зміни ставок акцизного податку на тютюнові вироби та особливості застосування валютних курсів при нарахуванні податкових зобов’язань з акцизного податку. Зазначені зміни набули чинності з 25.03.2025 року.

Щодо внесених змін Законом № 4115-ІХ до Кодексу

Законом № 4115-ІХ внесено зміни до пункту 215.3 статті 215 Кодексу у зв’язку з чим ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну та рідини, що використовуються в електронних сигаретах починаючі з 25.03.2025року визначаються в одиницях виміру «євро».

Також, статтю 391 розділу І Кодексу викладено в новій редакції. Відповідно до абзацу п’ятого підпункту 391.1 статті 391 розділу І Кодексу для цілей визначення податкових зобов’язань зі сплати акцизного податку з тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, тютюнової сировини та тютюнових відходів застосовується офіційний курс валюти України до іноземної валюти, встановлений Національним банком України, що діяв на 0 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється:

реалізація тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вироблених на митній території  України, або подання митної декларації при ввезенні тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, на митну територію України;

нарахування зобов’язань з акцизного податку з тютюнової сировини та тютюнових відходів згідно із нормами Кодексу.

Особливості визначення податкових зобов’язань з акцизного податку з урахуванням внесених змін до Кодексу

Згідно з абзацом другим пункту 46.6 статті 46 Кодексу до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Форма декларації з акцизного податку (далі – Декларація) і Порядок заповнення та подання декларації з акцизного податку (далі – Порядок), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 «Про затвердження форми декларації з акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації з акцизного податку», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за №105/26550.

З урахуванням змін, внесених Законом № 4115-ІХ до Кодексу, та визначення починаючи з 25.03.2025 року ставки акцизного податку на тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну та рідин, що використовуються в електронних сигаретах в одиницях виміру «євро» до визначення нових форм декларацій, декларування податкових зобов’язань з акцизного податку за діючою формою необхідно здійснювати наступним чином.

Податкові зобов’язання з акцизного податку за операціями з реалізації вироблених в Україні із ввезених(ої) на митну територію України тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах необхідно відображати у розділі Б Декларації розраховані відповідно до:

додатку 1 «Розрахунок суми акцизного податку з підакцизних товарів (продукції) (крім транспортних засобів) на які встановлено специфічні ставки акцизного податку» (далі – Додаток 1);

додаток 2 «Розрахунок суми акцизного податку з тютюнових виробів, на які встановлено специфічні та адвалерні ставки акцизного податку одночасно» (далі – Додаток 2).

Щодо відображення у податковій звітності за березень 2025 року операцій, які підлягають оподаткуванню при зміні, починаючи з 25.03.2025 ставки податку з гривні на євро

Оскільки ставки акцизного податку в ЄВРО на тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах почали застосовуватися з 25.03.2025, то за березень 2025 року у Додатку 1 та Додатку 2 до Декларації оподатковані операції, відображаються окремими рядками за ставками податку, що діяли до 24.03.2025 (включно) та почали діяти з 25.03.2025.

Щодо відображення ставок акцизного податку/мінімального акцизного податкового зобов’язання, які визначено в ЄВРО

У Додатку 1 розрахунки податкових зобов’язань за діючими ставками необхідно відображати згідно порядку заповнення граф 12, 16, 21 Додатку 1 до Декларації. При цьому графи 12, 14 заповнюються до 24.03.2025 – в гривнях, з 25.03.2025 – в ЄВРО з урахуванням перерахунку за офіційним курсом встановленим Національним банком України.

У Додатку 2 розрахунки податкових зобов’язань за діючими ставками необхідно відображати згідно порядку заповнення граф 14, 15, 16, 19, 20, 21, 26. При цьому графи 15, 19, 20 заповнюються в гривнях, в тому числі з 25.03.2025 з урахуванням перерахунку за офіційним курсом гривні до євро, встановленого Національним банком України.

Щодо відображення курсу ЄВРО

Для визначення податкових зобов’язань із сплати акцизного податку з тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах застосовується офіційний курс гривні до євро, встановлений Національним банком України, що діяв на 00 годин першого дня календарного півріччя, що передує півріччю, в якому здійснюється реалізація/ввезення на митну територію тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах. Таким чином з 25.03.2025 по 31.06.2025 включно застосовується офіційний курс гривні до євро станом на 01 липня 2024 року (43,2658 гривен до 1 євро), який:

відображається з урахуванням чотирьох знаків після коми у спеціально відведеному полі Додатку 1 до Декларації;

враховується, як множник до ставки акцизного податку/мінімального акцизного податкового зобов’язання в євро – при обрахунку ставки акцизного податку/мінімального акцизного податкового зобов’язання в гривнях, які зазначаються у графах 13, 17 та 18 Додатку 2 до Декларації з заокругленням до двох знаків після коми.

Щодо обчислення податкових

У графі 15.2 рядка «Усього (округлення до цілого значення)» Додатку 1 сума податкових зобов’язань з акцизного податку на тютюнові вироби та рідини, що використовуються в електронних сигаретах за операціями, які є об’єктом оподаткування визначається як сума показників по графі 15.2, які розраховані як добуток обороту з реалізації (передачі), ввезення товару (Оборот тютюн. вир. гр.9), ставки акцизного податку у перерахунку на одиницю виміру товару (гр. 14) та офіційного курсу гривні до євро – для ставки встановленої в євро з 25.03.2025;

У графі 21 Додатку 2 сума податкових зобов’язань з акцизного податку на сигарети з операцій, які є об’єктом оподаткування, визначається як сума показників (по гр. 21), які розраховуються з урахуванням ставок акцизного податку/мінімального акцизного податкового зобов’язання в гривнях, у тому числі які перераховані з євро за офіційним курсом гривні до євро (58 євро – 2 209,42 гривень, 73 євро – 3 158,40 гривень, 78 євро – 3374,73 гривень).

Строки подання декларації з акцизного податку за березень 2025 року

Декларацію з урахуванням нововведень, які набрали чинності 25.03.2025 року платники податку, визначені пунктом 223.2 статті 223 Кодексу з урахуванням положень пункту 49.21 статті 49 Кодексу, подають до контролюючого органу за місцем реєстрації за березень 2025 року в терміни не пізніше 21 квітня поточного року.

 

Хто надає консультації, що стосуються заповнення роботодавцями – платниками єдиного внеску додатків Д1, Д2, Д3, Д5 та Д6 у складі Розрахунку

Якщо питання стосується заповнення персональних відомостей про працівників у додатках Д1–Д6 – доцільно звертатися до Пенсійного фонду України.

Пенсійний фонд України (ПФУ) веде Реєстр застрахованих осіб і здійснює контроль за достовірністю персональних даних, які туди потрапляють.

Відомості з додатків Д1, Д2, Д3, Д5 та Д6 — це персоніфіковані дані про застрахованих осіб, тож саме ПФУ надає консультації щодо їх правильного заповнення.

Якщо питання стосується загального нарахування, сплати або подання Розрахунку − звертайтесь до Державної податкової служби України.

ДПС здійснює контроль за:

- обліком єдиного внеску в розрізі страхувальників (роботодавців);

- правильністю нарахування і сплати ЄСВ в цілому.

Довідково: Правила нарахування, сплати та обліку єдиного соціального внеску визначає Закон України від 08.07.2010 № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі − Закон № 2464).

Щоб забезпечити облік як роботодавців (страхувальників), так і працівників (застрахованих осіб), створено Державний реєстр загальнообов’язкового державного соціального страхування. Його завдання − збір, накопичення, зберігання та автоматизована обробка інформації:

- про сплату єдиного внеску;

- про право застрахованих осіб на отримання соціальних виплат;

- про нарахування і облік таких виплат.

Державний реєстр складається з двох частин:

  1. Реєстр страхувальників − це база даних про роботодавців, які зобов’язані сплачувати єдиний внесок.
  2. Реєстр застрахованих осіб − це база даних про фізичних осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.

Роботодавець (страхувальник) − це особа, яка відповідно до законодавства повинна сплачувати єдиний внесок.

Застрахована особа − це фізична особа, яка підлягає загальнообов’язковому соціальному страхуванню і за яку сплачують (або сплачували) внесок.

*Контакт-центр Державної податкової служби України надає  консультації платникам податків, роз’яснення з питань податкового законодавства та допомогу у вирішенні питань, пов’язаних із податками. Загальна кількість звернень, що надійшла у минулому році сягнула цифри 1 062 448.

Як звернутися? Гаряча лінія: 0 800 501 007 (дзвінки безкоштовні). Електронна пошта: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.. Особистий кабінет: Через електронний кабінет платника податків.

Режим роботи: Понеділок–п’ятниця, з 08:00 до 18:00.

 

«Калькулятор податку на майно» – зручний сервіс від ДПС

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що на вебпорталі Державної податкової служби України у блоці «Е-сервіси» за посиланням https://tax.gov.ua/calculator  розміщено сервіс «Калькулятор податку на майно». 

За допомогою цього сервісу громадяни мають можливість самостійно здійснювати розрахунок сум податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю з фізичних осіб.

Для обчислення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, необхідно зайти у розділ «Калькулятор обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з фізичних осіб» (https://tax.gov.ua/calculator/realty) та заповнити, зокрема:

- тип нерухомості,

- загальну площу,

- розмір частки володіння,

- період володіння,

- чи використовується об`єкт нерухомості з метою отримання доходу,

- ставку податку (грн) (мінімальна заробітна плата станом на 1 січня року, за який розраховується податок, множиться на відповідну ставку податку, встановлену місцевою радою).

Для визначення розміру плати за землю з фізичних осіб (земельного податку та орендної плати за землю державної та/або комунальної власності) необхідно зайти у розділ «Калькулятор обчислення плати за землю з фізичних осіб» (https://tax.gov.ua/calculator/land) та заповнити:

- площу земельної ділянки,

- нормативну грошову оцінку одиниці площі з урахуванням коефіцієнта індексації,

- ставку земельного податку (згідно прийнятого рішення органу місцевого самоврядування) або ставку орендної плати за земельну ділянку державної та/або комунальної власності (згідно договору оренди),

- кількість місяців перебування земельної ділянки у власності або в оренді.

Інформацію щодо встановлених ставок податку можна дізнатися на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням  https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatki-ta-zbori/stavki-mistsevih-podatkiv-ta-zboriv.

Простий і зручний сервіс «Калькулятор податку на майно» підвищує обізнаність громадян та сприяє якості сплати податку на нерухоме майно.

Нагадуємо, що дізнатись інформацію стосовно своїх об`єктів оподаткування та податкових зобов`язань платники можуть в Електронному кабінеті та мобільному застосунку «Моя податкова».

 

Деклараційна кампанія 2025

Іноземці, які за результатами звітного 2024 року набули статус резидента України, мають до 01.05.2025 подати податкову декларацію про майновий стан і доходи, в якій зазначають доходи з джерелом їх походження в Україні та іноземні доходи.

 

Про зменшення податкового кредиту покупцем, якщо продавець відмовляється надіслати йому РК до ПН

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що постачальник має право зменшити суму податкових зобов’язань з ПДВ лише після реєстрації в ЄРПН розрахунку коригування до податкової накладної.

Підпунктом 4 п. 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 (із змінами), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289 (далі – Порядок № 21), передбачено, що у рядку 15 податкової декларації з податку на додану вартість (далі – податкова декларація) відображається коригування податкового кредиту згідно з п.п. 192.1.1 п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у випадку повернення товару/послуги або суми попередньої оплати за відсутності реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН. При заповненні рядка 15 обов’язковим є подання (Д1) «Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних/розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в ЄРПН, про коригування податкових зобов’язань за операціями з вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту окремих видів товарів, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1)» (далі – Додаток 1).

Формою Додатку 1 передбачено, що у разі коригування податкового кредиту згідно зі ст. 192 ПКУ платнику податку слід заповнювати таблицю 2.2 розд. ІІ додатку «Відомості про коригування податкового кредиту згідно зі статтею 192 розділу V ПКУ», яка заповнюється в розрізі контрагентів. Коригування податкового кредиту згідно з п.п. 192.1.1 п. 192.1 ст. 192 ПКУ у випадку повернення товару/послуги або суми попередньої оплати за відсутності реєстрації розрахунку коригування в ЄРПН на підставі іншого документа зазначається у графі 3.4 таблиці 2.2 додатку 1.

Отже, якщо продавець не направив покупцю розрахунок коригування, яким передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів / послуг їх постачальнику, для його реєстрації в ЄРПН, зменшення податкового кредиту покупцем здійснюється на підставі бухгалтерської довідки з відображенням про таке коригування у рядку 15 розд. ІІ податкової декларації з податку на додану вартість (є обов’язковим заповнення таблиці 2.2 додатка 1 до Декларації).

Важливо: у разі ненадання платником ПДВ – продавцем розрахунку коригування, який передбачає зменшення суми компенсації вартості товарів / послуг, доцільним є подання платником податку – покупцем до податкової декларації заяви із скаргою на такого продавця та копій документів, передбачених п. 201.10 ст. 201 ПКУ.

 

Яка передбачена відповідальність у разі видачі фіскального чеку, в якому відсутні обов’язкові реквізити, в тому числі акцизний податок?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що документ не є розрахунковим у разі відсутності в ньому хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення.

За рішенням контролюючих органів до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:

за порушення вчинене вперше – 100 відс. суми, на яку здійснено продаж товарів (робіт, послуг) та/або розрахунки при організації та проведенні азартних ігор з порушеннями;

за кожне наступне вчинене порушення – 150 відс. суми, на яку здійснено продаж товарів (робіт, послуг) та/або розрахунки при організації та проведенні азартних ігор з порушеннями.

При цьому, за наведене порушення до фізичних осіб – підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, що здійснюють діяльність з продажу товарів (крім, зокрема, підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів) або надають послуги, фінансова відповідальність застосовується у таких розмірах:

25 відс. вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) – за порушення, вчинене вперше;

50 відс. вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг) – за кожне наступне вчинене порушення.

Також, за зазначені порушення посадові особи та працівники торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, притягуються до адміністративної відповідальності.

 

Майже на 26 відсотків збільшились надходження ПДФО до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини

Упродовж січня – березня 2025 року платники Дніпропетровщини поповнили загальний фонд державного бюджету податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) на понад 2 616,2 млн гривень. У порівнянні з відповідним періодом минулого року надходження виросли на понад 536,4 млн грн, або на 25,8 відсотків. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька.

Очільниця податкової служби регіону зауважила, що платники Дніпропетровщини демонструють достатньо високий рівень відповідальності у питаннях сплати податків та подякувала їм за своєчасне виконання своїх податкових зобов’язань.

Теодозія Чернецька нагадала, що у рамках впровадження Національної стратегії доходів, яка визначає шляхи реформування податкової системи, одним з ключових кроків є підвищення добровільного дотримання платниками податкового законодавства. З цією метою запроваджено експериментальний проєкт щодо системи управління податковими ризиками.

«Сьогодні податкова максимально відкрита до діалогу. Комунікації з суб’єктами господарювання на постійній основі сприяють оперативному вирішенню нагальних питань, що виникають у роботі бізнесу. Це в свою чергу підвищує рівень обізнаності платників у законодавчих нормах. Як результат – це прогнозована позитивна динаміка наповнення бюджетів», – зазначила керівник обласної податкової. 

 

Деклараційна кампанія 2025

Об'єкти спадщини, що успадковуються спадкоємцями, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення, підлягають оподаткуванню. Такі спадкоємці зобов'язані включити суму отриманих у 2024 році доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 01.05.2025.

 

Майже 1,7 млрд грн плати за землю – надходження до місцевих бюджетів Дніпропетровщини з початку року

У січні – березні поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини платники плати за землю спрямували майже 1 698,0 млн гривень. Порівняно з відповідним періодом 2024 року це майже на 123,5 млн грн, або на 7,8 відс. більше.

Нагадуємо, що юридичні особи – платники плати за землю самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов’язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об’єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

Довідково: 21.04.2025 – останній день подання податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за березень 2025 року у разі не подання податкової декларації на 2025 рік.

 

Сплата ПДФО та військового збору здійснена фізичною особою при оформленні продажу вантажного автомобіля: чи декларувати доходи?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на таке.

Якщо у 2024 році платник податку на доходи фізичних осіб (ПДФО, податок) продав вантажний автомобіль іншій фізичні особі, оформлення договору було здійснено в сервісному центрі МВС і сплата податку та військового збору була здійснена при оформленні продажу авто, чи необхідно подавати податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація)?

Відповідно до п. 173.1 ст. 173 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) дохід платника податку від продажу (обміну) об'єкта рухомого майна протягом звітного податкового року підлягає оподаткуванню.

Платник ПДФО, який отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову Декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів (п.п. 168.2.1. п. 168.2 ст. 168 Кодексу).

Відповідно до п. 179.2 ст. 179 Кодексу обов'язок платника ПДФО щодо подання податкової Декларації вважається виконаним і податкова Декларація не подається, зокрема, якщо такий платник ПДФО отримував доходи від операцій продажу (обміну) майна, дарування, дохід від яких відповідно до Кодексу не оподатковується, оподатковується за нульовою ставкою та/або з яких при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений податок відповідно до розділу IV Кодексу.

Оскільки зазначений випадок не підпадає під випадки, встановлені п. 179.2 ст. 179 Кодексу, так як податок та військовий збір сплачувався не під час нотаріального посвідчення договорів, то у даному випадку платник податку повинен подати податкову Декларацію за наслідками 2024 року.

 

До уваги платників податку на прибуток підприємств: зміни додатків до форми декларації

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що 21 січня 2025 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 05.12.2024 № 621 «Про затвердження Змін до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» (далі – Наказ № 621) яким внесено зміни до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 (із змінами) (далі – Декларація).

Положеннями п. 46.6 ст. 46 Податкового кодексу України передбачено, якщо в результаті зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

З урахуванням цього платники податку на прибуток матимуть змогу подати Декларацію за оновленою формою, починаючи зі звітного (податкового) періоду – півріччя 2025 року.

Відповідно до п. 4 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (із змінами), електронні форми документів у форматі за стандартом на основі специфікації eXtensibleMarkupLanguage (XML) оприлюднюються на вебпорталі ДПС.

 

Чи зобов’язані суб’єкти господарювання застосовувати РРО/ПРРО при здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок (далі – РК).

Пунктом 6 ст. 9 Закону № 265 визначено, що РРО та/або ПРРО та РК не застосовуються при продажу товарів (наданні послуг) платниками єдиного податку (фізичними особами – підприємцями), які не застосовують РРО та/або ПРРО відповідно до Податкового кодексу України.

Згідно з п. 3 частини першої ст. 1 Закону України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги» із змінами та доповненнями безготівкові розрахунки – перерахування коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів, а також перерахування надавачами платіжних послуг коштів, внесених платниками готівкою, на рахунки отримувачів.

Підпунктом 8 п. 6 глави І Інструкції про безготівкові розрахунки в національній валюті користувачів платіжних послуг, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 29 липня 2022 року № 163 (із змінами), визначено, що надавач платіжних послуг – надавач платіжних послуг, у якому відкритий рахунок платника/отримувача/стягувача для виконання платіжних операцій. До надавачів платіжних послуг належать банки та небанківські надавачі платіжних послуг.

Відповідно до п. 12 ст. 9 Закону № 265 РРО та/або ПРРО та РК не застосовуються якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (склади, місця зберігання товарів, оптова торгівля тощо).

Отже, при здійсненні розрахункових операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування РРО або ПРРО є обов’язковим.

При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку РРО або ПРРО не застосовується.

 

«Моя податкова»: листування з податковою службою у смартфоні

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що платники мають можливість надсилати листи та звернення до контролюючого органу через мобільний застосунок «Моя податкова».

Так, у розділі «Послуги» вищезазначеного застосунку для того, щоб надіслати лист до контролюючого органу:

- оберіть «Надіслати лист до ДПС»;

- оберіть контролюючий орган;

- зазначте тип, тематику та короткий зміст листа;

- прикріпіть лист в електронному вигляді розміром до 5 Мб (файл або фото);

- підпишіть та надішліть.

Значна кількість користувачів вже завантажили мобільний застосунок «Моя податкова» та отримують податкові послуги у смартфоні.

Цінуйте свій час та приєднуйтеся!

 

Коли треба укладати трудовий договір?

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що трудові відносини роботодавця з найманим працівником необхідно оформити відповідно до законодавства.

Часто роботодавці укладають з працівниками цивільно-правові угоди, а не трудові договори. Це не відповідає нормам законодавства про працю. У відносинах працівник – роботодавець завжди укладається трудовий договір! 

Цивільно-правова угода укладається у разі співпраці з незалежним підрядником або особою, яка забезпечує себе роботою самостійно, тобто особою, яка займається підприємницькою діяльністю.

Як правило, особа є працівником, якщо роботодавець:

- призначає таку особу на посаду з певними обов’язками, визначає режим роботи та робочий час;

- контролює, як, коли і де особа виконує роботу;

- сплачує фіксовану погодинну, щотижневу або місячну зарплату;

- платить за процес праці, а не за її результат;

- надає матеріали та обладнання для виконання роботи;

- надає вихідні дні та оплачувані відпустки тощо.

Нагадуємо, що порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:

- укладення трудового договору;

- оформлення наказу про прийняття на роботу;

- повідомлення Державної податкової служби.

 

Про нормативно грошову оцінку земельної ділянки для визначення МПЗ за 2024 рік платником податку на прибуток підприємств

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що при визначені мінімального податкового зобов’язання (МПЗ) за 2024 рік застосовується значення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, зазначене у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки (далі – Витяг), сформованому у період з 15 січня 2024 року по 15 січня (включно) 2025 року.

Якщо Витяг сформований у період з 01 січня до 15 січня 2024 року, то значення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, зазначене в цьому Витягу, перераховується із застосуванням коефіцієнта індексації за 2023 рік – 1,051 (значення нормативної грошової оцінки земельної ділянки помножити на 1,051).

Якщо Витяг сформований у 2025 році, починаючи з 16 січня, то значення нормативної грошової оцінки земельної ділянки, зазначене в цьому Витягу, перераховується без застосування коефіцієнта індексації за 2024 рік – 1,12 (значення нормативної грошової оцінки земельної ділянки поділити на 1,12).

Довідково: на вебпорталі Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру в підрозділі «Ринок та оцінка земель» розділу «Напрями» 13.01.2025 розміщено інформацію «Про індексацію нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік», в якій поінформовано про значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель за 2024 рік, який становить 1,12, а також наявна інформація щодо коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель у розрізі років, який, зокрема, становить: 2017 рік – 1,0; 2018 рік – 1,0; 2019 рік – 1,0; 2020 рік – 1,0; 2021 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги)), 2022 рік – 1,0 (для сільськогосподарських угідь (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги) та 2023 рік – 1,051 (для всіх категорій земель і видів земельних угідь).

 

У першому кварталі до загального фонду держбюджету від платників Дніпропетровщини надійшло понад 4,7 млрд грн ПДВ – надходження зросли на понад 29 відсотків

Протягом першого кварталу поточного року від платників Дніпропетровщини до загального фонду державного бюджету надійшло понад 4 786,9 млн грн податку на додану вартість (ПДВ). Надходження виросли у порівнянні з першим кварталом 2024 року на понад 1 088,3 млн грн, темп росту складає 129,4 відсотки. 

Очільниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька висловила вдячність платникам за своєчасно сплачені податки.

Керівник обласної податкової служби звернула увагу, що на Дніпропетровщині працює консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (консультаційний центр). 

У такому центрі суб’єкти господарювання можуть отримати роз’яснення щодо підстав, які стали причиною для включення платника ПДВ до переліку ризикових, алгоритму роботи Системи моніторингу критеріїв оцінки ризиків та показників позитивної податкової історії тощо.

Нагадуємо, що до консультаційного центру платники можуть звернутись за номерами телефонів: (056) 374 31 09, (098) 227 87 66, (066) 982 19 13.

 

Запитання-відповіді під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

В Криворізькій ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з актуальних питань податкового законодавства.

Платники запитували про декларування своїх доходів отриманих протягом 2024 року, щодо податкового обов’язку мобілізованих самозайнятих осіб, особливості податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, , офіційне оформлення працівників та інше.

На всі поставлені питання в ході сеансу «гарячої лінії» були надані роз’яснення в межах чинного законодавства.

 

2.Погашення податкового боргу обговорювалось під час засідання міської ради

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький регіон) повідомляє.

Днями, у виконкомі Криворізької міської ради проведено засідання робочої групи за участю фахівців Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо виконання планових показників бюджету Криворізької міської територіальної громади та скорочення податкового боргу до місцевого бюджету.

На засіданні робочої групи були запрошені суб’єкти господарювання у яких наявний борг перед місцевим бюджетом та з якими обговорювались проблемні питання пов’язані зі сплатою боргу.

Присутні погодились на необхідності проведення спільних заходів задля співпраці та ефективного здійснення функцій держави.

 

3.Коментар щодо легалізації найманої праці та переваг офіційного оформлення трудових відносин

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) повідомляє.

Начальник Криворізької ДПІ Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Ганна Познякова надала інтерв’ю представникам медіа щодо офіційного оформлення трудових відносин.

 Трудовий договір – це документ, який регулює відносини між працівником і роботодавцем. Він визначає права і обов’язки обох сторін, умови праці, заробітну плату, термін дії, порядок зміни і розірвання.

Важливою особливістю сучасного трудового законодавства України є оптимальне поєднання законодавчого і договірного регулювання трудових відносин. Трудовий договір відповідає національним умовам і забезпечує належну безпеку і гнучкість, дозволяючи враховувати реалії ринку праці. Він є способом досягнення згоди між його сторонами. Іншими словами, трудовий договір є засобом гармонізації трудових правовідносин. Оскільки за допомогою трудового договору досягається стабільність трудових правовідносин.

Акцентуємо увагу, що з моменту підписання трудового договору найманий працівник – це працівник, який має трудові права й соціальні гарантії, а саме:

- гідні та безпечні умови праці;

- нормований робочий час;

- оплачувані та неоплачувані відпустки;

- регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної;

- можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію;

- захист від незаконного звільнення;

- страхові виплати в разі непрацездатності;

- пільги для неповнолітніх;

- додаткові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми;

- захист прав тощо.

Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:

- укладення трудового договору;

- оформлення наказу про прийняття на роботу;

- повідомлення Державної податкової служби.

Наголошуємо, що роботодавцям необхідно переглянути стан оформлення трудових відносин і відповідно до вимог чинного законодавства про працю офіційно укласти з найманими працівниками трудові договори.

Офіційне оформлення трудових відносин – це легальне ведення бізнесу та запорука фінансової стабільності. До того ж, фінансові ризики і наслідки використання незадекларованої праці значно перевищують витрати, які виникають у разі оформлення трудових відносин із працівниками відповідно до законодавства.

 

Роз’яснення  податкового законодавства платникам Криворіжжя під час семінару

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

Для платників податків міста Кривого Рогу фахівцями Криворізької ДПІ ГУ ДПС у Дніпропетровській області проведено семінар щодо актуальних питань податкового законодавства.

У фокусі податківців - Деклараційна кампанія – 2025. Фахівці звернули  увагу платників, що подати декларацію про майновий стан і доходи за минулий рік громадяни повинні до 1 травня 2025 року та закликали не зволікати з обов’язком подання декларації у встановлений законодавством термін.

Проінформували присутніх суб’єктів господарювання про основні аспекти інформаційних кампаній державної служби - Національної стратегії доходів до 2030 року та систему управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками).

Надали консультації стосовно: правил звільнення від податкових зобов’язань для мобілізованих ФОПів та роботи гарячої лінії ((096) 862 10 70 ) ГУ ДПС у Дніпропетровській області;  податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки. Повідомили, що на вебпорталі Державної податкової служби України розміщено сервіс: «Калькулятор податку на майно», де громадяни мають можливість самостійно здійснювати розрахунок сум податку.

Закликали роботодавців діяти виключно в правовому полі щодо легалізації найманої праці та дотримуватись вимог трудового законодавства.

Звернули увагу присутніх на функціонування сервісу «Пульс» Державної податкової служби України та роботу комунікаційної податкової платформи (електронна скринька платформи за адресою Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.) для  комунікації з громадськістю.

Наприкінці заходу фахівці надали відповіді на запитання, які цікавили присутніх та роздали друкований матеріал інформаційного характеру.

 

Проведено засідання підгрупи з надходження акцизного податку у міськвиконкомі

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Криворізький район) інформує.

У виконавчому комітеті Криворізької міської ради відбулось засідання підгрупи з правоохоронними та контролюючими органами щодо надходження акцизного податку та виконання показників доходів бюджету Криворізької міської територіальної громади.

На засіданні обговорили питання дотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів та заходи протидії нелегальній торгівлі контрабандними товарами.